جلسه صندوق مشترک با موضوع بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک جلسه صندوق مشترک

جلسه صندوق مشترک با موضوع بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک

جلسه صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با مجری طرح ملی سیماک  و تعدادی از نمایندگان استانهای پیشگام در اجرای این طرح، در محل شورای مرکزی برگزار گردید و در ابتدا اسماعیلیان، مدیر عامل این صندوق به تشریح موارد لزوم همکاری پروژه سیماک (سامانه یک‌پارچه مدیریت املاک کشور) با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پرداخت.

کد خبر: 190906002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ شهریور ۹۸ - ۵:۵۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جلسه صندوق مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها با مجری طرح ملی سیماک  و تعدادی از نمایندگان استانهای پیشگام در اجرای این طرح، در محل شورای مرکزی برگزار گردید و در ابتدا اسماعیلیان، مدیر عامل این صندوق به تشریح موارد لزوم همکاری پروژه سیماک (سامانه یک‌پارچه مدیریت املاک کشور) با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پرداخت.

جلسه صندوق مشترک با موضوع بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک

جلسه صندوق مشترک با موضوع بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک

جلسه صندوق مشترک با موضوع  بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک

در ادامه مدیران مجری طرح در مورد امکانات این سامانه که مدیریت استعلام گیری میان دستگاهی را برای تمامی املاک کشور انجام می دهد، توضیحاتی را ارائه نمودند.

بخشهای مربوط به پاسخ استعلامهای صورت پذیرفته از سازمانهای نظام مهندسی و برعکس و نیز استعلام سازمانهای نظام مهندسی از سایر دستگاه جها خصوصاً مراجع صدور پروانه های ساختمانی (شهرداری‌ها و دهیاری‌ها)، در همین ارتباط بررسی شد و نمایندگان استان‌های حاضر، از تجارب بهره مندی خود از این سیستم و اشکالات موجود مطالبی را به نشست ارائه کردند.

در ادامه، نحوه ارائه گزارشات مهندسین در این سامانه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید با محوریت صندوق مشترک، کار گروهی فنی با تکیه بر تجارب و اقدامات صورت پذیرفته در تعدادی از استانها شکل گرفته و در بخشهای ارائه گزارشات مهندسان در این سامانه راه‌کارهای مناسب بررسی و به مجری طرح پیشنهاد شود، تا بارویکرد حذف موازی کاری و پرهیز از انجام اقدامات سلیقه‌ای در این رابطه شاهد ایجاد وحدت رویه در میان سازمانهای استانها باشیم.

جلسه صندوق مشترک با موضوع بهره گیری از امکانات طرح ملی سیماک

هم‌چنین مقرر شد در بخش ‌هایی که شناسایی و ثبت املاک در این سامانه نیاز به انجام خدمات مهندسی دارد و در حال حاضر توسط دفاتر پیشخوان دولت صورت می گیرد، سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها راسا با بهره مندی از امکانات تخصصی اعضای سازمان و هم‌چنین کنترل صلاحیت و ظرفیت ارائه دهندگان این خدمات، اقدام کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۹۸
680 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0