مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل بیان کرد:

همکاری مشترک آتش نشانی و نظام مهندسی در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل اظهار داشت: آتش نشانی اردبیل همکاری مشترکی را با سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی ساخت و سازها انجام داد تا با نظارت بیش تر زمینه ایمن‌سازی واحدهای مسکونی در شهر اردبیل فراهم آید.

کد خبر: 191023001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ آبان ۹۸ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل اظهار داشت: آتش نشانی اردبیل همکاری مشترکی را با سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در راستای ارتقای ایمنی ساخت و سازها انجام داد تا با نظارت بیش تر زمینه ایمن‌سازی واحدهای مسکونی در شهر اردبیل فراهم آید.

همکاری مشترک آتش نشانی و نظام مهندسی در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

همکاری مشترک آتش نشانی و نظام مهندسی در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

همکاری مشترک آتش نشانی و نظام مهندسی در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

محمودرضا یعقوبی گفت: سازمان آتش نشانی اردبیل در مدت زمان ۴ ساله در ارتباطی موثر با سازمان شهرداری ‌های استان موفق به تجهیز امکانات مناسب برای ایستگاه‌ های آتش نشانی در اردبیل گردید.

یعقوبی از خرید خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای تجهیز ناوگان خودرویی آتش نشانی اردبیل به ماشین‌آلات مدرن خبر داد و افزود: با مساعدت شهردار اردبیل در کنار خرید این ماشین‌آلات نردبان پنجاه و شش متری نیز خریداری شده و در یکی از ایستگاه ‌های آتش نشانی به کارگیری گردید.

وی ادامه داد: شهرداری اردبیل در سال گذشته موفق شد این نردبان را برای اطفای حریق بلندمرتبه‌سازی ‌ها در اردبیل و سایر شهرها خریداری کند که با تامین اعتبار از محل درآمدهای داخلی شهرداری و همکاری مدیریت بحران استانداری اردبیل این امر انجام شده و هم اکنون مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

وی گفت: برای خرید این نردبان بالغ بر ۵٫۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که چهار میلیارد تومان از طریق استانداری و یک و نیم میلیارد نیز از طرف درآمدهای داخلی شهرداری اردبیل اختصاص یافت.

مدیرعامل آتش نشانی اردبیل از راه‌اندازی ۲ ایستگاه جدید آتش نشانی از سال نود و چهار تا به حال در اردبیل خبر داد و افزود: در حالی‌که تا سال هشتاد و سه تنها ۳ ایستگاه آتش نشانی در اردبیل فعال بود ولی تا سال نود و چهار، ۲ ایستگاه جدید نیز راه‌اندازی گردید که در حال حاضر در مجموع اردبیل دارای پنج ایستگاه مستقل آتش نشانی است.

وی به تعامل مناسب این سازمان با نظام مهندسی، استانداری و ارگان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آتش نشانی اردبیل در حوزه پیش‌گیری از وقوع سوانح در ساختمان ‌ها با همکاری سازمان نظام مهندسی وارد عمل شده بطوریکه نقشه‌های اولیه‌ای که برای ساختمان ‌ها ترسیم می‌گردد، در سازمان آتش نشانی نیز از حیث ایمنی بررسی می‌ شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل تصریح کرد: این نقشه‌ ها از نظر ایمنی در رعایت مجموعه قوانین و مقررات ملی ساختمان در آتش نشانی بررسی می‌گردد تا مباحث مرتبط با ایمنی ساختمان‌ ها در ساخت و ساز رعایت گردد.

یعقوبی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی ساختمان ‌ها و برای به روزرسانی اطلاعات خود با سازمان‌ های آتش نشانی استان‌ ها نیز در ارتباط هستیم و آخرین متدهای امنیتی و ایمنی ساختمان را با استان‌ها به اشتراک گذاشته می‌ شود.

وی از اجبار ساختمان ‌های بیش از بیست و سه متر برای ایجاد راه خروج دوم نیز خبر داد و افزود: پله فرار که در بیرون ساختمان زده می‌ شود در ساختمان های بلندمرتبه منسوخ شده است، ولی برابر ضوابط جدید ساختمان ‌ها حتما باید دو دستگاه آسانسور و آسانسورهای برانکاربر داشته باشند تا در صورت بروز سانحه این آسانسورها کاربردی‌تر باشند.

وی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی اردبیل در کنار توجه به تجهیزات در ساخت ایستگاه‌ ها نیز برنامه‌های مدونی دارد ولی در حال حاضر از حیث ایستگاه کمبودی در اردبیل نداریم.

همکاری مشترک آتش نشانی و نظام مهندسی در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها

یعقوبی ادامه داد: براساس استانداردهای تعریف شده برای هر پنجاه هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی باید در شهرها وجود داشته باشد که اردبیل نیز مانند برخی از کلان شهرها به این استاندارد نزدیک شده‌ است.

یعقوبی خاطر نشان ساخت: براساس سیاست ‌های شهرداری اردبیل برنامه‌ریزی آتش نشانی اردبیل بر روی مباحث آموزشی در آتش نشانی است، چرا که آموزش شهروندان حوادث را به حداقل رسانده و مانع اتلاف منابع آتش نشانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: رسالت اصلی سازمان آتش نشانی بحث آموزش درون سازمانی و برون سازمانی است که در هر دو بخش آتش نشانی اردبیل وارد عمل شده و با شعار پیش‌گیری بهتر از درمان است شهروندان با مسایل ایمنی و مراعات دستورالعمل ‌های مقابله با سوانح آشنا شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اردبیل ادامه داد: هر قدر آگاهی شهروندان در این زمینه‌ها ارتقا یابد به همان میزان منابع و انرژی آتش نشانی در راستای اقدامات مثبت صرف شده و اقدامات مفیدی در این بخش‌ها انجام می‌گردد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۸
618 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0