بازدید جواهر از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب بازدید جواهری

بازدید جواهری، دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب

 تا کنون برای بیش از ۴ هزار واحد مسکونی مقاوم در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب طراحی و بررسی نقشه صورت گرفته و این آمار تا پایان اردی بهشت به هفت هزار مورد خواهد رسید.

کد خبر: 970206009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، تا کنون برای بیش از ۴ هزار واحد مسکونی مقاوم در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب طراحی و بررسی نقشه صورت گرفته و این آمار تا پایان اردی بهشت به هفت هزار مورد خواهد رسید.

بازدید جواهر از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب

بازدید جواهر از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب

جواهری، دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب بازدید کرد.

در پی بازدید محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی و هیئت همراه از پیشرفت عملیات بازسازی منطقه عمومی زلزله زده استان کرمانشاه، او در دفتر نمایندگی سازمان در سرپل ذهاب حضور یافت و از نزدیک روند طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی جدید را مورد ارزیابی قرارداد.
وی از طرف رمضانی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و محمدپناه، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه همراهی میشد، از چند پروژه در حال اجرا در منطقه نیز دیدن کرد و در گفت و گو با مالکان و مجریان، از همکاری خوب آنها با مهندسان تقدیر کرد.
در جلسه مشترک این هیئت با معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مدیرکل  بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور،  محمدپناه، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در گزارش خود از پیشرفت امور طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی طبق برنامه و تعهدات این سازمان خبر داد و خواستار انجام به موقع پرداختهای مهندسین براساس تفاهم نامه های موجود شد.
جواهری نیز در این جلسه گفت: بررسیها نشان میدهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و بویژه دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان سرپل ذهاب با بهره گیری از همکاری موثر مهندسان عضو، امور مربوط به نظارت و بررسی نقشه ها را به نحو شایسته انجام داده اند و برای حدود ۴ هزار واحد مسکونی نقشه تهیه و برای ادامه مراحل صدور پروانه ترخیص شده است.

بازدید جواهر از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب

به گفته وی، کیفیت اجرا نیز خیلی خوب بوده و مالکان با تجربه تلخی که از حادثه زلزله داشته اند تمایل و همکاری خوب و ارزنده ای برای استفاده از خدمات مهندسی دارند.
ناطق با اشاره به تاثیر مثبت دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در جهت تسریع و تسهیل امور بازسازی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و دفاتر نمایندگی این سازمان در شهرستان سرپل ذهاب مدیریت هماهنگی و ارائه خدمات مهندسی را بصورت رایگان تقبل کرده و براساس برنامه زمان بندی تعهدات خود را به انجام رسانده اند بگونه ای که  تا پایان اردی بهشت کار بررسی و تایید نقشه های ۷ هزار واحد مسکونی به انجام خواهد رسید و علاوه بر آن به مراجعات متفرقه مردمی برای تهیه  نقشه و ارسال به مراجع صدور پروانه نیز پاسخگویی می گردد.
ناطق از مدیریت خوب حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقدیر و ابراز امیدواری کرد برخی کسریهای مالی مطرح شده مربوط به هزینه های مهندسان نیز با قول مساعد مسئولان بنیاد مسکن تامین و هر چه زودتر شاهد شروع زندگی ایمن و با نشاط در منطقه باشیم.
رضایی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نیز در این جلسه به بیان تجربیات قبلی خود از عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی پرداخت و نکاتی را برای بهبود فعالیتها در بازسازی سرپل ذهاب یادآور شد.
در این جلسه، سالاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مسئول بازسازی منطقه زلزله زده از عملکرد خوب سازمان و شهرداری در تهیه و بررسی نقشه و صدور پروانه ساختمانی تقدیر و بر تسریع عملیات اجرایی و نیز پرداخت معوقات مهندسان طراح تاکید نمود.

منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۷
878 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0