شهردار سنندج:

مشکلات در صدور پروانه ساخت، موجب ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود

شهردار سنندج گفت: به دلیل وجود گیر و گرفت‌ها در صدور پروانه، مردم به سمت ساخت و ساز غیرمجاز خواهند رفت زیرا تقبل هزینه ماده 100 نسبت به صرف هزینه و زمان برای کسب پروانه ارزانتر تمام‌ خواهد شد.

کد خبر: 4674 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ دی ۹۵ - ۱۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،منوچهر فخری چهارشنبه شب در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور با فرمانده لشکر ۲۸ پیاده سنندج، اعضای نظام مهندسی ساختمان و اعضای شورا در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین شهرداری و ارتش برقرار است و تاکنون هر آنچه در توان داشته‌ایم برای ارتش انجام داده‌ایم.مشکلات صدور پروانه ساخت موجب ساخت و ساز غیرمجاز

مشکلات صدور پروانه ساخت موجب ساخت و ساز غیرمجاز

ساخت و ساز غیرمجاز

مشکلات صدور پروانه ساخت موجب ساخت و ساز غیرمجاز

فخری خاطرنشان کرد: ارتش در کنار حفظ صلابت نظامی خود، به امور فرهنگی نیز می‌پردازد و خود را علاوه بر امور نظامی به یک چهره فرهنگی در استان تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته ارتش اینگونه نبود و با حضور امیر برزگری اکنون در تمامی زمینه‌ها از جمله حوزه شهری فعالیت دارد و این برای ارتش و شهر سنندج افتخار بزرگی است.

شهردار سنندج افزود: تمامی خواسته‌های لشکر ۲۸ پیاده سنندج را تا حدود زیادی می‌توانیم بر عهده بگیریم به شرط اینکه حریم این محیط نظامی برداشته شود چون هنگامی که دژبانی و حصار وجود دارد، به معنای این است که این قسمت از محیط شهری جداست و امور آن بر عهده شهرداری نیست.

فخری عنوان کرد: وسعت جایگاه لشکر ۲۸ پیاده سنندج به اندازه شهر کامیاران است و خدمات‌رسانی و اعتباردهی آن نیز قطعا به اندازه یک شهر خواهد بود و باید در رابطه با خدمت‌رسانی به این منطقه تجدیدنظر کرد.

وی افزود: تخلیه زباله، نظافت و پاکسازی، لکه‌گیری و آسفالت و احداث فضای سبز با کارشناسی و بررسی متخصصین شهرداری و در صورت درخواست از شهرداری در محوطه لشگر ۲۸ پیاده اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: آرامش و امنیتی که اکنون در کشور داریم مدیون ارتش هستیم و مجموعه شهرداری هر چه در توان داشته باشد انجام خواهد داد.

فخری در ادامه جلسه با اشاره به حضور اعضای نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: ما در رابطه با نظام مهندسی قائل به تعامل نیستیم زیرا این دو ارگان وجود یک پیکر هستند و تعامل بی‌معنا خواهد بود.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی بازوی توانمند در مدیریت شهری است اگر این سازمان بر پا باشد بسیاری از امور به درستی انجام خواهد گرفت و بی‌نظمی‌هایی که در محیط شهری وجود دارد، کاهش می‌یابد.

شهردار سنندج اظهار داشت: آنارشیسمی که در شهر سنندج و استان کردستان وجود دارد هیچ‌جای دیگری وجود ندارد و متاسفانه تمامی ساختمان‌ها با هم از لحاظ ساختاری و نما تفاوت دارند که این موضوع چهره شهر را نازیبا کرده است.

وی افزود: در نظام مهندسی کردستان ۷ هزار مهندس فعالیت دارد و این یعنی ۷ هزار فکر، اندیشه و انسان نخبه، که باید از آنها استفاده کرد.

فخری خاطرنشان کرد: اگر در هر ماه یکبار با نظام مهندسی ساختمان جلسه داشته باشیم می‌توانیم برنامه‌ها و ایده‌ها را متمرکز کنیم و از آنها در مسیر درست بهره‌مند شویم.

شهردار سنندج اظهار داشت: به دلیل وجود گیر و گرفت‌ها در صدور پروانه، مردم به سمت ساخت و ساز غیرمجاز خواهند رفت زیرا تقبل هزینه ماده ۱۰۰ نسبت به صرف هزینه و زمان برای کسب پروانه ارزانتر تمام‌ خواهد شد.

وی افزود: صدور مجوز و پروانه ساخت را باید به بخش خصوصی واگذار کرد همان کاری که در مشهد اکنون انجام می‌شود و موفق بوده است.

فخری در پایان گفت: مهم‌ترین مسأله در تمامی زمینه‌ها بحث آموزش است و اگر این موضوع به‌ خوبی انجام شود تمامی مسائل و مشکلات در حوزه ساخت و ساز حل خواهد شد.

مشکلات صدور پروانه ساخت موجب ساخت و ساز غیرمجاز

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۵
1223 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0