نیازمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به استمداد یادداشت ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نیازمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به استمداد

همانگونه که اعضای محترم سازمان مطلع هستند هیأت مدیره ی دوره ی هشتم در شرایطی مسؤولیت اداره ی سازمان را برعهده گرفته که سازمان استان به دلایل گوناگون در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داشته و دارد. بلاتکلیفی های ناشی از اختلاف نظرهای وزارت راه و شهرسازی (در دوره ی تصدی آقای دکترآخوندی)و سازمان نظام مهندسی ساختمان، قطع شدن یکباره ی ممرهای درآمد سازمان به دلیل صدور چند بخشنامه از طرف وزارت راه و شهرسازی و انباشته شدن بدهی های سازمان، تراکم بیش از حد پرسنل سازمان و ضرورت تعدیل نیرو، ناکارآمدی چارت سازمانی برای پاسخگویی به نیازها، نامناسب بودن ارتباطات سازمان با نهادها و سازمان های ذیربط در اجرای قانون و... از جمله مشکلات موجود سازمان هستند که هیأت مدیره ی جدید سازمان باید به فوریت برای آنها چاره اندیشی نماید.

کد خبر: 971124005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷ - ۸:۱۷ ق.ظ

به نام خدا
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل ازسازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان،همانگونه که اعضای محترم سازمان مطلع هستند هیأت مدیره ی دوره ی هشتم در شرایطی مسؤولیت اداره ی سازمان را برعهده گرفته که سازمان استان به دلایل گوناگون در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داشته و دارد. بلاتکلیفی های ناشی از اختلاف نظرهای وزارت راه و شهرسازی (در دوره ی تصدی آقای دکترآخوندی)و سازمان نظام مهندسی ساختمان، قطع شدن یکباره ی ممرهای درآمد سازمان به دلیل صدور چند بخشنامه از طرف وزارت راه و شهرسازی و انباشته شدن بدهی های سازمان، تراکم بیش از حد پرسنل سازمان و ضرورت تعدیل نیرو، ناکارآمدی چارت سازمانی برای پاسخگویی به نیازها، نامناسب بودن ارتباطات سازمان با نهادها و سازمان های ذیربط در اجرای قانون و… از جمله مشکلات موجود سازمان هستند که هیأت مدیره ی جدید سازمان باید به فوریت برای آنها چاره اندیشی نماید.

نیازمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به استمداد

نیازمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به استمداد

استمداد از اعضای محترم سازمان مبنی  بر موافقت با درخواست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در طی چند ماه گذشته که از شروع هیأت مدیره ی دوره ی هشتم میگذرد، هیأت مدیره و هیأت رییسه ی سازمان با برگزاری جلسات متعدد و فشرده سعی در رفع و رجوع مشکلات سازمان داشته اند و به حمداله نتایج نسبتاً خوبی هم حاصل آمده، ولی رفع همه ی مشکلات نیازمند زمان و همکاری اعضای محترم سازمان است. شاید بتوان حادترین مشکل موجود سازمان را کمبود نقدینگی دانست، که اگر به موقع چاره اندیشی نشود عوارض و تبعات آن روز به روز افزایش خواهد یافت و ممکن است سازمان را در آینده با چالش بزرگی مواجه نماید. ماحصل مذاکرات مفصل هیأت مدیره برای رفع این مشکل ارائه ی دو راهکار بوده است: در اولویت اول فروش بخشی از اموال غیرمنقول سازمان که مورد بهره برداری نمی باشد و یا برای بهره برداری از آن میتوان جایگزین تعیین کرد و اولویت دوم اخذ وام بانکی در حد رفع نیاز فوری سازمان. متأسفانه هیچ یک از این پیشنهادات در جلسه ی مجمع عمومی سازمان که در مورخ ٩٧/٩/١ برگزار گردید، رأی نیاورد و لذا مشکل اساسی سازمان کماکان به قوت خود باقی مانده است.
در ادامه ی تلاشها برای رفع مشکل کمبود نقدینگی در سازمان، هیأت مدیره تصمیم گرفت بار دیگر و با برگزاری جلسات فوق العاده ی مجمع عمومی در مورخه های ٩٧/١١/١١ و ٩٧/١١/٢٥ موضوع را به نظر و اطلاع اعضای محترم سازمان برساند و انشاءاله با کسب موافقت آنها، گشایشی در امور سازمان فراهم شود. همزمان با این تصمیم، لیست کاملی از اموال غیرمنقول سازمان در شهر اصفهان و سایر شهرهای استان تهیه شده و پس از بررسی های لازم، تعدادی از آنها که در حال حاضر مازاد بر نیاز سازمان هستند، مشخص و آماده ی ارائه به جلسات مجمع عمومی سازمان شده است. لازم به ذکر است پس از موافقت مجمع عمومی با فروش بخشی از اموال غیرمنقول سازمان، مورد به مورد برای آنها تشریفات مربوط به مزایده ی فروش برگزار میشود و نهایتا با رعایت صرفه و صلاح سازمان، هر یک از موارد به بهترین پیشنهادات واصله واگذار خواهد گردید. اعضای محترم سازمان اطمینان داشته باشند که نمایندگان آنها در هیأت مدیره با دقت و وسواس لازم بر حُسن جریان فروش اموال مورد نظر نظارت خواهند داشت.

نیازمندی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به استمداد

در پایان اینجانب از اعضای محترم سازمان تقاضا مینمایم که اولاً در مجامع عمومی آتی سازمان حضور و مشارکت فعال داشته باشند و ثانیا با درخواست هیأت مدیره مبنی بر فروش بخشی از اموال غیرمنقول مازاد بر نیاز سازمان و همچنین اخذ وام بانکی موافقت فرمایند. واقعا در شرایط فعلی چاره ی دیگری برای رفع مشکل کمبود نقدینگی سازمان وجود ندارد و اگر اعضای محترم سازمان در این رابطه هیأت مدیره را یاری نکنند، سازمان با مشکلات و معضلات جدی مواجه میشود که عواقب آن غیرقابل پیش بینی است. امیدوارم اعضای محترم سازمان در این مرحله ی حساس به کمک و یاری هیأت مدیره بشتابند و سازمان را از بخشی از گرفتاری های موجود رهایی بخشند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

شش اشتباه موثر در عدم قبولی در آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ بهمن ۹۷
774 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0