نبود تناسب میان افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری اسماعیلی خبر داد؛

ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور هیچ منع قانونی برای فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه معدن و فناوری ‌های این رشته ندارند.

کد خبر: 960715015 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور هیچ منع قانونی برای فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه معدن و فناوری ‌های این رشته ندارند.ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای  سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند

نادعلی اسماعیلی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن در جلسه خبری ششمین دوره نمایشگاه فناوری معدنی مینکس که امروز در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار گردید، بیان کرد: امسال ششمین دوره نمایشگاه فناوری معدنی برگزار می گردد که در این دوره بیش از دویست شرکت حضوری فعال دارند که در بخش خارجی پنجاه و پنج شرکت از کشورهای فرانسه ، آلمان، ایتالیا ، هلند لهستان شرکت میکنند.
وی گفت: سال پیش بیش از هفت هزار نفر از نمایشگاه مینکس بازدید کردند؛ به نظرمن حسن برگزاری این چنین نمایشگاههایی جلب سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به کشورمان است.
اسماعیلی ادامه داد: کشورمان از پتانسیل بالایی در معدن برخوردار بوده و رتبه دوازدهم را در میان کشورهای دنیا داراست ولی متاسفانه با تمام این موضوعات هنوز بسیاری از ذخیره های معدنی کشف نشده است .
وی افزود: جلب هلدینگهای مختلف برای اقتصاد کشور و پیشرفت تکنولوژی و فناوریهای معدنی خیلی سودمند است .
اسماعیلی تصریح کرد: مذاکراتی با کشورهای اروپایی در مورد سرمایه گذاری انجام شده ولی هنوز این توافقات نهایی نشده است .
وی خاطر نشان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور هیچ منع قانونی جهت فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه معدن و فناوریهای این رشته ندارند و من امیدوار هستم اولویتی را جهت راه اندازی توریسم و متخصصان خارجی در رشته معدن و زمین شناسی با همکاری بیش تر وزارت خارجه ویزا برای این افراد با سهولت بیش تری صادر گردد.
اسماعیلی تاکید کرد: متاسفانه دشمنان کشورمان ترسی را بین مردم دنیا در مورد ایران انداخته که با سهولت در صدور ویزا و جلب توریسم و سرمایه این نوع دید و نگاه از میان برود.

ایرانیان مقیم خارج از کشور مانعی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن ندارند


وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری ضمانتهای کافی و امنیت مالی وجود دارد و امیدوار هستم شرکتهایی که در زمان تحریم از ایران خارج شده هرچه سریع به کشور بازگرداند .
بالا بردن سطح سطح تکنولوژی با همکاری بخش خصوصی امکانپذیر است
اسماعیلی خاطر نشان کرد: ارتقای سطح تکنولوژی با همکاری بخش خصوصی امکانپذیر است و من امیدوار هستم با هماهنگی بیش تر سازمانهای ذی ربط این امر زودتر انجام بشود و البته وزارت صنعت در این مورد نیز پیشگام شده است.
وی ادامه داد: با حمایت دولت از بخش تکنولوژیهای معدنی اقتصاد کشور رونق خوبی پیدا میکند .
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: در حادثه معدن یورت مهندسین معدن بخوبی وارد عمل شده کمیته حقیقت یاب و رسیدگی به خانوادههای متوفی تشکیل شده بود .
وی مطرح کرد: کمیته حقیقت یاب معدن یورت تجمع گاز را علت بروز این حادثه اعلام کرده و قرار است در آینده ای نزدیک نتایج نهایی اعلام و دادستان نظر خود را اعلام کند .
اسماعیلی یاد اور شد: معدن طلای موته اصفهان کاملا اقتصادی است و اکنون تا یک گرم در تن نیز اقتصادی است .
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
993 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0