ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای صادر می ‌کند معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای صادر می ‌کند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: کشور از نظر فعالیت و تولیدات گلخانه‌ای به استاندارد بالایی دست یافته و حتی سازه‌های این بخش به دیگر کشورها صادر می‌ گردد.

کد خبر: 190912001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۸ - ۱۰:۱۶ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: کشور از نظر فعالیت و تولیدات گلخانه‌ای به استاندارد بالایی دست یافته و حتی سازه‌های این بخش به دیگر کشورها صادر می‌ گردد.

ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای صادر می ‌کند

ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای صادر می ‌کند

ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای  صادر می ‌کند

ایرج سالاری روز ۴ شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای امام رضا (علیه السلام) در شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشت گلخانه ای افزایش پیدا کرده و این بخش در حال رشد و توسعه است.

سالاری با تاکید بر لزوم حرکت گلخانه ها به سمت افزایش تولید، بهره وری و صادرات، گفت: دولت بخش زیادی از تسهیلات بانکی را که در دیگر بخشها با محدودیت مواجه است به سمت کشت گلخانه ای سوق داده و از طرفی تسهیلات با نرخ پایین را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است.

ایران سازه‌ گل‌خانه‌ای صادر می ‌کند

وی با اشاره به ضرورت کاهش زمان و فرایند سرمایه گذاری، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بمنظور روان کردن و رونق کسب و کار در این بخش، تلاش کرد با پی‌گیری زیاد، استعلامهای این حوزه را، که زمانبری بسیاری داست، حذف کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان داشت: در سال نود و هفت، زمان مورد نیاز برای  صدور پروانه گلخانه بطور میانگین دویست روز بود که اکنون این مدت به بیست روز کاهش یافته است.

سالاری اظهار داشت: برای متقاضیان ایجاد گلخانه در استان خراسان شمالی محدودیتی وجود ندارد و تسهیلات با نرخ هفت درصد در اختیار متقاضیان قرار میگیرد و دوره بازپرداخت آن نیز نسبت به استانهای دیگر دو سال طولانی تر است.

مجتمع گلخانه ای امام رضا (علیه السلام) در گستره صد و پانزده هکتار ایجاد می گردد که با شصت قطعه در ۳ مرحله اجرا می گردد و تمام زیرساختهای آن آماده شده است.

سی و یک سرمایه گذار در راه اندازی قطعات این مجتمع گلخانه ای مشارکت دارند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ شهریور ۹۸
663 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0