رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان:

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش ملی معادن ارائه می شود

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی معادن روباز از 26 تا 29 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشکده فنی کرمان گفت: فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش ملی معادن ارائه می شود.

کد خبر: 4837 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ دی ۹۵ - ۱۱:۵۳ ق.ظ

عباس جبالبارزی در نشست بررسی فرصت‌ های سرمایه گذاری معادن روباز استان کرمان افزود: فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری معادن این استان به صورت واقعی و با کمک دانشگاه ‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، اتاق، ستاد سرمایه گذاری، خانه معدن و سازمان نظام مهندسی کرمان برای ارائه در همایش معادن جمع آوری شود.فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش

فرصت های سرمایه گذاری معادن

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش

وی با اشاره به سیاست های کلی معادن گفت: در این حوزه ارتقا سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی با اولویت دادن به تامین کالای مورد نیاز صنایع داخلی کشور، صادرات مواد معدنی فرآوری شده، استفاده از موقعیت ویژه زمین شناسی ایران، گسترش همکاری‌ های بین المللی علمی، فنی و اقتصادی برای جلب و جذب دانش و منابع امکانات داخلی و خارجی در زمینه اکتشافات معدنی، ایجاد واحدهای فرآوری و تبدیل مواد معدنی به موارد مصرفی عنوان شده است.
جبالبارزی افزود: در برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور دیده شده که برای تحقق این مهم نیاز به ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است که این میزان حدود ۱۶۰ میلیارد تومان در هر سال برآورد می شود.
وی ادامه داد: تقریبا ۲۵ درصد منابع دولت در طرح های عمرانی هزینه می شود که البته همه آن هم در بخش صنعت و معدن نیست و این وضعیت نشان می دهد که در این بخش حتما باید به دنبال جذب سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی بود زیرا منابع بانک ها نیز امکان تامین این سرمایه را ندارند.
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان گفت: یکی از راه های جذب سرمایه گذاری استفاده از فرصت برگزاری همایشی‌ های ملی در این بخش است.
وی بیان کرد: با وجود ذخایر معدنی بسیار زیاد در استان کرمان، تاکنون تنها ۱۰ درصد پهنه ها اکتشاف شده و سهم معدن در تولید ناخالص ملی ۱٫۲ درصد است که این آمارها نشان می دهد در بخش معدن چندان کار نشده است.
جبالبارزی با اشاره به مشکلات معادن در استان کرمان افزود: در حوزه جذب سرمایه گذار برای معادن ضعف وجود دارد زیرا یک سرمایه‌ گذاری زمانبر و گاهی اوقات زیانده است و شاید اگر دولت جبران بخشی از این زیان ها را بپذیرد، روند سرمایه گذاری در معادن تسهیل شود.

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان بیان کرد: پروانه بهره ‌برداری از معادن یک سند رسمی است و قاعدتا باید به عنوان یک وثیقه از سوی بانک ها مورد پذیرش قرار گیرد اما متاسفانه وثایق معدنی را نمی پذیرند.
وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که دولت در اکتشاف تعهدی ندارد اما به محض اینکه اکتشافی در معادن صورت می گیرد حقوق معدنی را تعیین می کنند که به نظر بخش خصوصی مبلغ تعیین شده در این بخش زیاد است.
جبالبارزی به موضوع معارضین معدن که افراد و دستگاه‌ های بسیاری را شامل می شود اشاره کرد و گفت: اگر سرمایه ‌گذاران داخلی در معادن با این همه مشکل روبرو باشند ممکن است به جای سرمایه ‌گذاری در معادن سرمایه خود را در بانک ها سپرده کنند.
وی با تاکید بر ایجاد جذابیت در فضای سرمایه گذاری استان کرمان بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی نیز پیش از ورود به هر موضوعی آن را تحلیل و ارزیابی می کنند که باید این مشکلات پیگیری و رفع شود.


رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان ادامه داد: رشد صنعت وابسته به صنایع معدنی است و معدن هم یکی از پتانسیل‌ ها و فرصت ‌های بسیار خوب استان کرمان است که باید تلاش شود تا سرمایه گذاری در آن اتفاق بیفتد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان نیز با تاکید بر اینکه برگزاری همایش ها باید به بهبود محیط کسب و کار منجر شود گفت: باید برای این همایش تبیین فرصت های سرمایه گذاری، جمع آوری اطلاعات معادن در زمینه‌ های مختلف از جمله مشکلات، تکنولوژی و غیره صورت گیرد تا بتوان آنها را به کمپانی های مرتبط با این مهم در دنیا معرفی کرد.
مسعود رشیدی نژاد اظهار کرد: اتاق کرمان در شناسایی فرصت ها، دعوت از هیات ها و گروه های مرتبط با سرمایه گذاری در این معادن کمک خواهد کرد تا افراد فعال این حوزه از طریق اتاق های بازرگانی مشترک و رایزنان بازرگانی شناسایی شوند.
وی افزود: بهتر است افراد و کشورهای مشخصی برای حضور در این همایش دعوت شوند تا آن خروجی لازم را داشته باشد.

فرصت های سرمایه گذاری معادن روباز کرمان در همایش

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۵
1107 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0