گردهمایی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش ساختمان در استان یزد با مشارکت بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی استان یزد برگزار گردید

گردهمایی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش ساختمان در استان یزد

در گردهمایی ای که دراستان یزد برگزار گردید، خدمات بانک مسکن در حوزه تجهیز و تخصیص منابع جهت مهندسین رشته عمران و معماری دارای پروانه نظام مهندسی تشریح شد.

کد خبر: 970510007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷ - ۳:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،در گردهمایی ای که دراستان یزد برگزار گردید، خدمات بانک مسکن در حوزه تجهیز و تخصیص منابع جهت مهندسین رشته عمران و معماری دارای پروانه نظام مهندسی تشریح شد.

گردهمایی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش ساختمان در استان یزد

گردهمایی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش ساختمان در استان یزد

گردهمایی فرصتهای سرمایه گذاری در بخش  ساختمان در استان یزد

در این گردهمایی آموزشی که معاون مدیر شعب استان، ریاست و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت توسعه مسکن، یکی از اعضای شورای شهر یزد و تعدادی از مهندسان عمران و معماری عضو سازمان نظام مهندسی حاضر بودند، شرایط سپرده گذاری در حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز و نحوه استفاده از تسهیلات آن، شرایط استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و جوانان و هم چنین تسهیلات قابل پرداخت در حوزه بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری جهت مهندسان و انبوه سازان حاضر در گردهمایی توسط همکاران اعتباری مدیریت تشریح شد.
در آغاز گردهمایی معاون مدیریت شعب استان ضمن عرض خیرمقدم به مهندسان عضو نظام مهندسی هدف از برگزاری گردهمایی، فرصتهای سرمایه گذاری در بخش ساختمان با استفاده از تسهیلات بانک مسکن را بهره مندی مهندسین و انبوه سازان استان از فرصت و ظرفیتهای بانک مسکن در حوزه اعطای تسهیلات مسکن و سرعت بخشیدن و ایجاد رونق در بازار مسکن دانست.
رضا ده بزرگی، گفت: مهندسان عمران و معماری در جامعه امروز بار فنی ساخت و ساز را بر عهده دارند زیرا که مقوله نظارت بر ساخت و ساز جزو با اهمیت ترین امور است که توسط ناظران ساختمان در سازمان نظام مهندسی انجام میشود که به جهت ارتباط مستقیم با دارایی و جان مردم اهمیت آن چندین برابر مورد توجه و اهمیت است.
ده بزرگی بیان کرد: بانک مسکن بعنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن در شرایط فعلی کارکردهای توسعه ای مختص خود را دارد و هم اکنون تنها بانکی است که ارزان ترین شکل تسهیلات مسکن و طولانی ترین مدت زمان بازپرداخت را در اختیار متقاضیان مصرفی بخصوص خانه اولیها قرار میدهد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی بافت فرسوده شهری و ساخت و ساز با استفاده از فناوریهای نوین، اقدامات حمایتی انجام شده در این زمینه را شامل کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن برای سازندگان استفاده کننده از فناوریهای نوین و افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور مطرح کرد.
معاون مدیریت شعب استان یزد در باره وضعیت تسهیلات پرداختی بانک مسکن، افزود: آمارها حاکی از ایجاد رونق نسبی در بخش مسکن است، از ابتدای سال نود و هفت تعداد نود و پنج هزار فقره تسهیلات خرید توسط بانک مسکن پرداخت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد ۶۶% و از لحاظ مبلغ ۷۴% رشد نشان میدهد.
ده بزرگی عنوان داشت: در حوزه ساخت نیز تسهیلات اعطایی در ۳ ماهه اول سال جاری ۵۰% و تسهیلات جعاله ۱۰۵% نسبت بمدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم در آینده شاهد رونق ساخت و ساز با استفاده از فن آوریهای نوین و مدلهای مدرن تامین مالی باشیم.
در ادامه گردهمایی، همکاران دایره اعتباری مدیریت در قالب پنل آموزشی اقدام به معرفی انواع تسهیلات قابل پرداخت در حوزه مسکن و ساختمان نموده و شرایط استفاده از تسهیلات در قالب بانکداری سرمایه گذاری و شرکتی جهت مهندسان و انبوه سازان نمودند.
هم چنین با توجه بفعالیت حقوقی شرکت کنندگان در گردهمایی، بانکداری شرکتی نیز توسط کارشناس سیستمهای مدیریت تشریح شد.

منبع : پایگاه خبری بانک مسکن

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۷
1289 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0