بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان

بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس و اعضای هیئت مدیره این سازمان دیدار و گفت‌وگو نمود.

کد خبر: 190929007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ مهر ۹۸ - ۳:۵۸ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس و اعضای هیئت مدیره این سازمان دیدار و گفت‌وگو نمود.

بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان

بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان

بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات  کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

در ابتدای نشست، ریاست سازمان استان، آماري از تعداد اعضا و دفاتر نمايندگي ارائه داد و به تشریح ميزان ساخت ساز در سال نود و هشت و مقايسه آن با سال هاي گذشته پرداخت.

قاسمیان در اظهارات خود به مشکلات سازمان، بودجه انقباضي آن در سال هاي اخير و چالش هايي که در هزينه ها با آن روبرو است اشاره کرد.

قاسمیان در مورد شناسنامه فني و ملکي و باشگاه مهندسان خواستار حمايت اداره کل راه و شهرسازي شد و نقش سازمان و شهرداري ها در کنترل ضوابط شهرسازي را عنوان کرد.

وی در بحث طرح تفصيلي خواستار انعطاف پذيري اين طرح با توجه به نيازهاي مردم گردید.

در ادامه ماکان پدرام، مديرکل راه و شهرسازي گيلان با عنوان اين که همگي ما مهندس و هم صنف هستيم و بايد با تعامل با يک ديگر به مردم خدمت کنيم، سازمان نظام مهندسي را يک سازمان قوي و تخصصي ارزيابي کرد.

پدرام، ايجاد دفاتر نمايندگي در شهرهاي کوچک را در جهت دسترسي راحت مردم اين مناطق به خدمات مثبت خواند و از اين اقدام نظام مهندسي قدرداني کرد.

وی در مورد باشگاه مهندسين اعلام کرد همکاري و حمايت لازم در حدود اختيارات اداره راه و شهرسازي در زمينه ساخت و ساز اين باشگاه انجام خواهد گرفت.

وی در اظهارات خود، از عدم استفاده از مشاور بومي در تهيه طرح هاي شهري به علت نداشتن آشنايي کامل با خصوصيات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مردم انتقاد کرد.

بررسی عملکرد و مهم‌ترین الزامات کاری سازمان نظام مهندسی ساختمان

پدرام، همکاري سازمان نظام مهندسي و اظهار نظر کارشناسي آن را در تهيه طرح هاي تفصيلي و طرح هاي حمل و نقل و ترافيک مفيد دانست و بیان کرد: از طريق شوراي ترافيک و کميسيون ايمني شهرداري اين امر ميتواند محقق گردد.

وی در ادامه اظهارات خود از خدمات کارشناسان ماده سی و پنج صحبت کرد و عملکرد اداره کل راه و شهرسازي گيلان در طرح اقدام ملي را تشريح کرد و خواستار همکاري سازمان نظام مهندسي در این زمینه گردید.

در ادامه نشست، اعضاي هيات مديره سازمان به بيان نظرات خود پرداختند و موضوعاتي از قبيل ارتقاي توانمندی اعضاي سازمان و رشد صنف مهندسي، تغيير کاربري در روستاها به علت افزايش مهاجرت و هجوم جمعيت به استان، کنترل ساخت و ساز در خارج از محدوده، افزايش ايمني و استحکام ساختمان‌ها و … را بیان کردند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۸
504 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0