بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در جلسه با شهردار شاهدیه راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه را بررسی کرد.

کد خبر: 980226002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در جلسه با شهردار شاهدیه راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه را بررسی کرد.

بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه

بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه

بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون  پروانه در شهر شاهدیه

مهدی سالاری، خواستار بررسی آسیب های شهر شاهدیه در اثر ساخت و ساز غیر مجاز شد و گفت: شهرداری عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهر شاهدیه را بررسی و به کمیته بررسی تخلفات ساخت و ساز ارائه کند.
سالاری با اشاره به الزام صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ادامه داد: شهرداری در صدور پایانکار باید از تمامی ساختمان‌های دارای پروانه ساخت یا بدون پروانه از مالکین شناسنامه فنی و ملکی مطالبه و ساختمان‌های فاقد شناسنامه فنی و ملکی جهت صدور شناسنامه به سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی کند.
وی با اشاره به فرهنگ سازی آموزش شهروندی خواستار تغییر قالب‌های فکری در این زمینه شد و گفت: شایسته است شهرداری با بررسی آسیب های شهر، حقوق شهروندی و در نظر گرفتن روحیه مردم، در همه مسائل، مراجعین را راهنمایی و کمک کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ضرورت تهیه نقشه چون ساخت و قوانین آن یاد آور شد: در ساختمان‌های دارای سازنده ذیصلاح با بیست و سه متر ارتفاع یا شش طبقه به بالا موقع پایانکار باید نقشه چون ساخت ارائه گردد.

بررسی راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه

شهردار شهر شاهدیه هم عدم وجود سند مالکیت و مشاعی بودن زمین‌ها را از عوامل ساخت و ساز بدون پروانه در شهر شاهدیه ذکر کرد و راه‌کارهای برون رفت از ساخت و ساز بدون پروانه را تشریح کرد.
میرنژاد، خواستار استقرار نماینده ای از سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهر شاهدیه، بررسی تعرفه ها و حل مشکل دو نقشه ای بودن در شهر شاهدیه شد.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اردیبهشت ۹۸
515 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0