بررسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان

بررسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی

به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، نخستین جلسه کانون تفکر در این سازمان با عنوان نقش شهردار در توسعه شهر برگزار گردید.

کد خبر: 971102013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ بهمن ۹۷ - ۴:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، نخستین جلسه کانون تفکر در این سازمان با عنوان نقش شهردار در توسعه شهر برگزار گردید.

بررسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی

بررسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی

بررسی نقش شهردار در توسعه  شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی

در این جلسه، افزون بر پنجاه نفر مهندسان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و پژوهشگران حضور داشتند و در آغاز، خانم شجاع _ دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی سازمان در مورد سابقه تاسیس شهرداری در ایران سخن گفت و ادامه داد: شهرداری با نام اولیه بلدیه در یزد از سال هزار و سیصد و ده تاسیس شده و در شروع شرح وظایف گسترده ای داشته که کم کم سایر سازمانها و شرکتها برخی از آن ها را عهده دار شده اند.
منتظرالحجه و اکبری متخصصان شهرسازی و عضو هیئت علمی دانشگاه سخنرانان اصلی این همایش بودند که در مواردی چون جایگاه شهردار در چارچوب مدیریت شهردار و روند توسعه شهر یزد سخن گفتند. لزوم توسعه شهر به لحاظ کیفی، توجه به دانش شهر و شهرسازی، و نقش راهبری یا مدیریت شهردار سخن گفتند.
رخشان _ عضو علی البدل هیئت مدیره و مسئول کانون تفکر سازمان نیز با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی ساختمان وظیفه خود میداند علاوه بر تلاش در بهبود کیفیت ساخت و ساز به مسائل شهری نیز توجه داشته باشد، افزود: قوانین مدیریتی خوب موجود در زمینه های شهر و شهرداری و شهرسازی، اجرای مطلوب آن ها را میطلبد.
سالاری _ ریاست سازمان استان نیز که در این جلسه، شرکت کرده بود نیاز به آشناسازی مردم با حقوق شهروندی را یادآور شد و ادامه داد: نقش مردم آگاه در اداره شهر میتواند سازنده باشد و آنها در قالب تشکلهای حرفه ای و کانونها و انجمنهای تخصصی میتوانند روی شهر و شهرداری موثر باشند.

بررسی نقش شهردار در توسعه شهر کانون تفکر سازمان نظام مهندسی

سالاری، قدرت زیاد شهردار را یکی از دلایل وجود چالش در انتخاب وی دانست و افزود: در جهان اول مردم آگاه و مطالبه گرند و همین عامل اجازه نمیدهد نقش یک نفر در جایگاهی مانند شهردار تا این اندازه تعیین کننده و پررنگ باشد.
در این جلسه، حاضران دیدگاههای خود را در زمینه نقش شهردار در توسعه شهر بیان کردند. مواردی مانند تعامل گرا بودن شهردار، ضرورت آشتی دادن مردم با شهرداری، توجه شهرداری به کسب درآمدهای پایدار به جای اخذ جریمه، اهمیت پشتوانه علمی و تخصصی شهردار در کنار مدیریت جهادی، شکلگیری توسعه از طریق مشارکت مردم و نه از طریق بخشنامه و دستورالعمل، از محورهای سخنان کارشناسان حاضر در نشست بود.
این جلسه بصورت ماهیانه با موضوعات مشابه همچنان تداوم خواهد داشت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۷
564 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0