تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی مطرح کرد:

بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و مهندسی ساختمانها در زلزله کرمانشاه

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی در جلسه روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی) در تهران بر لزوم بررسی مسائل کنترلی در کنار وضعیت فنی ساختمان تاکید کرد.

کد خبر: 960902005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ آذر ۹۶ - ۷:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ،رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی در جلسه روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی) در تهران بر لزوم بررسی مسائل کنترلی در کنار وضعیت فنی ساختمان تاکید کرد.بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و مهندسی ساختمانها در زلزله

بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و مهندسی ساختمانها در زلزله

بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و مهندسی ساختمانها در زلزله

بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و  مهندسی ساختمانها در زلزله کرمانشاه

مهندس کامران دیسفانی با تشریح وظایف سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در زلزله کرمانشاه عنوان کرد: متمرکز شدن در شناخت مشکلات فنی سازه و عدم مقاومت آن ها در زمین لرزه های بزرگ مانند زلزله کرمانشاه میتواند سالها مورد تحقیق و استفاده مهندسین قرار گیرد.
دیسفانی با اشاره به این که پرداختن به مسائل فنی تنها یک بخش از فعالیتهایی است که نظام مهندسیها در کرمانشاه و شهرهای زلزله زده میتوانند انجام دهند، تصریح کرد: بخش دیگر این فرایند تهیه گزارش بررسی نحوه کنترل و نظارت ساختمان است که کاستیهای این امر بایستی بدرستی در کرمانشاه شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه به نحوه استخراج اطلاعات مورد نیاز مهندسین از این حادثه بزرگ پرداخت و ادامه داد: باید گزارشاتی از پیشینه مسائل فنی و هم از مسائل کنترل و نظارت ساختمانهای آسیب دیده به صورت تصادفی از سی تا چهل واحد ساختمانی با کاربریهای مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا ضعفها و قصورها شناسایی و با تاکید بر آن ها در ساخت و سازهای کنونی کشور مدنظر قرار گیرد.

بررسی مسائل کنترلی در کنار خدمات فنی و مهندسی ساختمانها در زلزله


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد: اماکنی مانند بیمارستان، بافتهای مختلف شهر با سنین متفاوت و از جمله واحدهای مسکن مهر در این زلزله دچار تخریب شدند و باید با شاخصهایی مانند مسائل ژئوتکنیک، میزان استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی، نحوه ساخت و کنترل بر آن نظارت لازم بررسیهای کارشناسی مدونی به تفکیک صورت پذیرد.
وی در خاتمه اظهاراتش یاد آور شد: نتایج این تحقیقات میتواند تا سالها مورد استفاده مهندسین قرار گیرد، تا با استفاده از این تجربیات به حل معضلات و مشکلات فنی و کنترلی ساختمانها پرداخته شود.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۹۶
979 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0