پی‌گیری شکایت وارده به آزمون نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

پی‌گیری شکایت وارده به آزمون نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: اگر شکایتی در مورد پرسش ها و نحوهٔ برگزاری آزمون نظام مهندسی توسط اعضا مطرح باشد، می ‌توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی شکایات خود را بیان و پی‌گیری کنند.

کد خبر: 190626002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ تیر ۹۸ - ۷:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: اگر شکایتی در مورد پرسش ها و نحوهٔ برگزاری آزمون نظام مهندسی توسط اعضا مطرح باشد، می ‌توانند با مراجعه به سازمان نظام مهندسی شکایات خود را بیان و پی‌گیری کنند.

پی‌گیری شکایت  وارده به آزمون نظام مهندسی

پی‌گیری شکایت وارده به آزمون نظام مهندسی

پی‌گیری شکایت وارده به آزمون نظام مهندسی

سیدکاظم مجابی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قروین، در رابطه با انتقادات وارده به آزمون نظام مهندسی بیان داشت: متولی آزمون نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی است که عمدتاً با همکاری دانشگاه‌ ها و سازمان سنجش این آزمون را برگزار می‌ کند، البته در گذشته نظام مهندسی نیز به این امر ورود می‌کرد که مدت زیادی است دیگر این سازمان در این بخش فعالیت نمی‌ کند.
مجابی ادامه داد: در رابطه با بحث غیراستاندارد بودن پرسش های آزمون که گویا از طرف برخی از اعضا بیان شده است، لازم است وزارت‌خانه پاسخ‌گو باشد، البته در گذشته نیز چنین ادعاهایی مبنی بر وجود اشتباه در پرسش ها یا پاسخ ‌های آزمون مطرح می‌ شد و این ادعاها در کمیته‌ها مطرح می ‌شد و مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و در رابطه با ایرادات وارده تصمیمات موردنیاز گرفته می‌شد.
تا حصول نتیجه موضوع را پی‌گیری می ‌کنیم
رییس سازمان استان گفت: اگر فردی شکایتی در زمینهٔ آزمون داشته باشد می ‌تواند به سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح نماید؛ یقیناً سازمان از طریق مراجع قانونی نظیر وزارت‌خانه و شورای مرکزی، شکایات وارده را پی‌گیری خواهد کرد، زیرا نقش ما نقش حمایتی از اعضا است.
مجابی گفت: ما به‌ صورت صددرصد از اعضای سازمان حمایت کرده و شکایات آنها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم، ولی طبیعی است که نتیجه ممکن است به‌ صورت قطعی نظر مطلوب اعضا نباشد، ولی قول پی گیری موضوع تا حصول نتیجه را می ‌دهیم.
وی تصریح کرد: البته تا امروز در این مورد، شکایتی مطرح نشده است که نیاز باشد ما وارد جریان شویم و پی‌گیری کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، در رابطه با نامشخص بودن زمان آزمون نظام مهندسی عنوان کرد: ایرادی که در رابطه با نامشخص بودن زمان آزمون از سوی مهندسین مطرح می ‌شود، کاملاً وارد است؛ این آزمون در یک مقطع سالی یک‌بار و در مقطعی دیگر سالی ۲ بار برگزار می ‌شد، حتی گاهی در برخی از استان ‌ها پیش آمده است با توجه به این‌که حوزهٔ صنعت ساختمان با محدودیت‌ هایی مواجه شده است، آزمون ورود به این حرفه برگزار نشده است، زیرا در بعضی از استان‌ ها تعداد مهندسینی که دارای صلاحیت هستند به ‌قدری زیاد است که تا اعلام بعدی نیاز مجدد به این مسأ‌له نیست.

پی‌گیری شکایت وارده به آزمون نظام مهندسی

وی گفت: در قانون به صراحت به این موضوع اشاره شده است که هر استان به فراخور نیاز خود می ‌تواند اعلام آمادگی جهت پذیرش کند که از طریق آزمون نظام مهندسی، اعضا به سازمان معرفی گردند؛ این موضوع را به این خاطر عرض کردم که حتی در برخی موارد اعضا اشاره می ‌کنند که در برخی سال‌ ها آزمون برگزار نمی ‌گردد، حتی شاید یکی از عللی که سبب می‌ شود تاریخ آزمون ‌ها به‌ صورت نامشخص شکل بگیرد همین مسئله باشد.

این مسؤول گفت: در حالت کلی ایراداتی که برخی از مهندسین عزیز به نحوهٔ برگزاری آزمون دارند، وارد است و لازم است یک تاریخ ثابت برای این آزمون تعریف گردد که شرکت‌کنندگان بتوانند برنامه‌ریزی ‌های لازم را داشته باشند.

وی در خاتمه یاد آور شد: ما در گذشته نیز این موضوعات را به وزارت‌خانه انعکاس داده‌ایم اما مجدداً در جهت حمایت از اعضا آن‌ ها را پی‌گیری خواهیم کرد؛ البته مهم‌ترین وظیفه را در این مورد، شورای مرکزی به عهده دارد اما استان‌ ها هم می ‌توانند مکاتباتی در رابطه با این موضوع داشته باشند که اعتراضات اعضا را منعکس کنند تا وزارت‌خانه تدبیری اتخاذ کند که این قبیل ناهماهنگی ‌ها و جابه‌جایی ‌ها صورت نگیرد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ تیر ۹۸
770 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0