معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی در سال نود و هفت برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی

معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی در سال نود و هفت

«گروه مهندسان حامی» سال نود و هفت را به کلیه ملت ایران بویژه جامعه مهندسان ساختمان تبریک عرض نموده و امیدوارست در سال جدید با تلاش‌ های اعضای خود و همراهی ویژه مهندسان ساختمان بتواند در حفظ دستاوردها و ارتقا امور سازمان های نظام مهندسی ساختمان، نقش موثر و متفاوتی ایفاء کند.

کد خبر: 961227001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ اسفند ۹۶ - ۸:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،  «گروه مهندسان حامی» سال نود و هفت را به کلیه ملت ایران بویژه جامعه مهندسان ساختمان تبریک عرض نموده و امیدوارست در سال جدید با تلاش‌ های اعضای خود و همراهی ویژه مهندسان ساختمان بتواند در حفظ دستاوردها و ارتقا امور سازمان های نظام مهندسی ساختمان، نقش موثر و متفاوتی ایفاء کند.

معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی در سال نود و هفت

معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی در سال نود و هفت

معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی  در سال نود و هفت

?برنامه های سال نود و هفت
اهم برنامه های گروه مهندسان حامی در سالنود و هفت به شرح ذیل معرفی می گردد:
۱- رونمایی از نسخه جدید وب سایت اختصاصی
۲- تولید محتوای حرفه ای و صنفی با اولویت مهم ترین مسائل روز و دغدغه های مهندسان ساختمان و اطلاع رسانی از طریق وب سایت، کانال تلگرام و سایر رسانه های همکار
۳- تشکیل اتاق فکر مبتنی بر نظام نامه گرداوری شده جهت شناسایی اعضا شایسته ورود به هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم
۴- برگزاری نشست های هفتگی، ماهانه و فصلی با لایه های مختلف ستادی و اجرایی تعریف شده
۵- برگزاری مسابقات هفتگی و ماهانه در چهار بخش متفاوت
۶- فعال سازی دفاتر تعیین شده در مناطق مختلف شهر تهران و شهرستان های استان تهران
۷- گردوری برنامه پیشنهادی جهت اداره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم
۸- معرفی کاندیداهای مورد حمایت در انتخابات دوره هشتم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
?مروری بر اقدامات دوره هفتم
مصاحبه اختصاصی حامی با تعدادی از اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
در نظر اغلب کارشناسان حوزه نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اعضاء هیئت مدیره دوره هفتم این سازمان در ۴ گروه قرار میگیرند که گروه مهندسان حامی با نمایندگانی از هر گروه به مصاحبه پرداخته که نظرات ارائه گردیده به شرح ذیل تقدیم مخاطبان محترم می شود:
نظرات ارائه شده توسط مهندس زرگر
۱. ریشه و اصالت هر گروه به دوام و استمرار داشتن آن در طول زمان است که متاسفانه با وجود تعدد گروهها در انتخابات دوره هفتم هیئت مدیره، اثری از بیش تر آن گروهها دیده نمی شود!
۲. گروه حامی، برخلاف گروههای دیگر یک گروه از جنس مهندسان واقعی است و در مسائل مهم مرتبط با سازمان که مهم ترین آن ها، مجامع و انتخابات گروههای تخصصی بوده موثر عمل نموده است ولی بجهت خصوصیات شاخصی که دارد بدنبال برنده شدن به هرقیمتی نیست.
۳. از تعداد اعضای سازمان که بالغ بر یک صد هزار نفر است، حدود سی درصد فعال هستند و از این تعداد تنها هزار نفر در مجامع به عنوان مهم ترین محل تاثیر اعضاء حضور می ‌یابند که البته همین میزان هم در دوره هفتم نسبت به دوره ششم رشد یافته است.
۴. تغییرات اساسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور مدیران جوان و صنفی و البته غیردولتی و سیاسی از دوره ششم شروع شد و در دوره هفتم با حفظ دستاوردهای دوره ششم، بدنبال افزایش رضایت نسبی اعضاء هستیم که بنظر می رسد تا به حال در این مورد موفق عمل کردیم.
۵. در سال اول دوره هفتم تاثیرگذاری یک گروه سبب شد که رئیس سازمان به ریاست بیطرف برسد و در سال دوم گروهی دیگر توانست قربانخانی را به ریاست سازمان برساند.
باتوجه بحضور در هیئت رئیسه هر دوسال، عملکرد سال دوم را بهتر از سال اول میدانم و نشانه آن هم اینست که در سال دوم اعضای سازمان رضایت بیش تری احساس کردند.
نظرات ارائه شده توسط کریمی
۱. امور صنفی بر امور حرفه ای سازمان غالب است و همین سبب انواع هجمه ها میباشد.
۲. کمیسیون ها در سازمان بیش ترین نقش را در امور راهبردی سازمان به عهده دارند اما متاسفانه اغلب منفعل بوده و حتی در اکثر اوقات تشکیل نشست نمی دهند!
۳. در سال اول به صورت کلی مدیریت سازمان دچار ضعف بود تا آن جا که اختیارات تام ریاست سازمان در عزل و نصب کارکنان کاهش داده شد. در سال دوم ارتباطات داخلی سازمان بهبود یافت ولی هم چنان نقاط ضعف مهمی دیده می شود. آن چه هم در سال اول و هم در سال دوم به آن توجهی نشده، ارائه برنامه ای عملیاتی و گزارشی از پیشرفت اقدامات بر مبنای این برنامه است.

معرفی برنامه ‌های مهم گروه مهندسان حامی در سال نود و هفت

۴. واگذار ننمودن اموری که قابل برون سپاری است و عدم تقویت ارتباطات با مبادی خارجی سازمان اعم از دولتی و خصوصی و عدم وجود برنامه ای برای این موضوعات از مهم ترین اشکالات فعلی است که برای رفع این اشکالات و انجام اقدامات موثر در سال سوم به عنوان سال پایانی فعالیت دوره هفتم، امیدوار هستیم.
۵. گروه حامی، مجموعه خوشنامی است که می تواند با برنامه ریزی بهتر، اثرگذاری اش در مسائل سازمان را به نفع جامعه مهندسی ساختمان افزایش دهد.
نظرات ارائه شده توسط مومنی مقدم
۱. گروه حامی، در انتخابات دوره هفتم نشان داد از بضاعتی که دارد می تواند بخوبی استفاده کند. بنده به عنوان یک همراه قدیمی گروه حامی، در پاسخ به استعلام ها مبنی بر این که فعالیت های اخیر حامی با هماهنگی بنده بوده است یا خیر، اعلام کردم که همیشه یک کار خوب باید حمایت گردد چه من در آن نقش داشته باشم چه نداشته باشم…
لذا شخصا از این اقدامات خوب حمایت می کنم.
۲. عموما کار گروهی ما در ایران ضعیف هست. این امر حتی در عملکرد سازمان ها، شهرداری ‌ها، وزارت خانه، مجلس و … نمود دارد. به عنوان مثال در رویارویی با تغییرات آئین نامه کنترل ساختمان و قانون نظام مهندسی ساختمان که از مهم ترین مسائل موثر در سرنوشت جامعه مهندسی ساختمان میباشند، متاسفانه هیچ گونه اجماع نظری وجود ندارد. تاسف بیش تر این که این تفرق آراء حتی در اعضای هیئت مدیره سازمان نیز وجود ندارد!
۳. اخیرا با مسئولیت اینجانب در تشکلی به نام جامعه مهندسان نقشه بردار کشور برنامه ریزی خوبی برای نشان دادن نقش تشکل ها در پیشبرد امور مربوطه انجام شده است.
با توجه به قانون نظام مهندسی و قرار گرفتن تشکل ها در کنار سازمان های نظام مهندسی ساختمان، برای ارتقا نقش تشکل ها در امور سازمان ها باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
اخیرا حکم جدیدی از جانب شورای مرکزی جهت تقویت تشکل‌ ها برای بنده صادر شده که امیدوار هستم بتوانم در این زمینه هم از پتانسیل و تجارب گروه حامی استفاده کنم.
۴. به عنوان یک عضو از اعضای بیست و پنج نفره هیئت مدیره در کلیه نشست ها شرکت داشتم و نسبت بمسائل سازمان بی تفاوت نبودم و همواره در مورد موضوعات مختلف نظر داشتم.
اقدامات خوبی در حوزه ساختار سازی در سال اول و در امور حقوقی و رسانه ای در سال دوم سازمان انجام گرفته اما برخی اشکالات هم وجود دارد که اصلاح آن ها دشوار و شاید در این دوره غیرممکن باشد همانند نا کارآمدی برخی کمیسیون ها که حتی پیشنهادات سازنده جهت تغییر این رویه در هیئت مدیره هم رای نیاورد یا جذب و انتصاب کارکنان تازه کار و فاقد سوابق حرفه ای در جایگاههای حرفه ای که در سال اول از این موضوع پرهیز کردیم!
۵. تلاش می کنیم تا در سال سوم بتوانیم هیئت رئیسه ای با اجماع نظر گروه‌ های تشکیل شده در میان اعضا هیئت مدیره ایجاد شده تحت عنوان وحدت ملی تشکیل دهیم اگرچه خیلی سخت است چون برخی گروه ‌ها پیش شرطهایی دارند که ممکن است این کار خوب هم ناممکن گردد.
نظرات ارائه شده توسط جهانبخش
۱. نگرش های بیرونی و درونی نسبت به سازمان در دوره هفتم، اعم از حذف و انحلال نظام مهندسی، برنامه های سیاسی و حزبی باید به نگرش ‌های صحیح و متناسب با حوزه صنفی، حرفه ای و تخصص گرایی برمبنای قانون متقن موجود تغییر یافته و اصلاح گردد.
۲. از بنیانگذاران نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، سیستم ارجاع کار نظارت در نظام مهندسی ساختمان استان تهران و حدود شش سال سردبیر نشریه سازمان هستم. هفت جلد کتاب تالیف نمودم و سابقه دبیری و فعالیت موثر کمیسیون های طرح و برنامه و انرژی و محیط زیست دارم.
۳. اعتقاد دارم سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان باید برای هر سال یک شعار داشته باشند و در آخر سال که روز مهندسی را داریم، یک ارزيابى جامع از نحوه عملکرد سازمان‌ ها در پیشبرد این شعار داشته باشیم.
۴. شما در گروه حامی، تفکر تشکیلاتی دارید و این موضوع در گروههای دیگر دیده نمی شود و معمولا با پوشش کار تیمی و گروهی، فرد محور عمل می کنند.
۵. برنامه ریزی ها در حوزه نظام مهندسی ساختمان باید به تفکیک دو حوزه صنفی و حرفه ای باشد. موضوعاتی مانند بهینه سازی مصرف انرژی و اعطای پروانه بهره برداری جهت جلوگیری از حوادثی چون پلاسکو باید در دستور کار جدی سازمان های نظام مهندسی ساختمان و گروههای فعالی چون گروه حامی باشد.
باهم بودن، آغاز است
باهم ماندن، پیشرفت است
و باهم کارکردن، موفقیت…..
«گروه مهندسان حامی»

منبع : عصر اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اسفند ۹۶
1740 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0