معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به دادگاه استاندار هرمزگان بیان کرد

معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به دادگاه

مدیران متخلف در اجرای پروژه های عمرانی به تخلفات اداری، پیمانکاران متخلف به دادگاه و ناظرین متخلف نیز به نظام مهندسی جهت برخورد قانونی معرفی می گردند.

کد خبر: 970314003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷ - ۱۱:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،استاندار هرمزگان بیان کرد: مدیران متخلف در اجرای پروژه های عمرانی به تخلفات اداری، پیمانکاران متخلف به دادگاه و ناظرین متخلف نیز به نظام مهندسی جهت برخورد قانونی معرفی می گردند.

معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به دادگاه

معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به دادگاه

مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به  دادگاه معرفی می شوند.

فریدون همتی در جلسه شورای فنی استان هرمزگان با اشاره به بررسی وضعیت ساخت فرهنگسراهای نیمه کاره روستایی در این جلسه، گفت: از مجموع چهل و دو پروژه فرهنگسرای روستایی در استان که ساخت آن ها از سال هشتاد و شش شروع شده تا هفته دولت و دهه فجر سال جاری باید تعداد بیست و هفت فرهنگسرا با منابعی که از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و هم چنین منابع ارزش افزوده اختصاص می یابد، تکمیل گردند.
همتی افزود: برای استفاده بهینه از این فرهنگسراهای روستایی، نیاز است کتابخانه های عمومی روستایی نیز در این اماکن راه اندازی و مستقر گردند.
وی خواستار استفاده از نیروی انسانی بومی هر روستا در این فرهنگسراها شد و گفت: مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها باید بر بهره برداری مناسب از این فرهنگسراها نظارت مستقیم داشته باشند.
استاندار هرمزگان با عنوان این که اعتباری که به دهیاریها اختصاص می یابد، باید ساماندهی گردد، ادامه داد: نیاز است برای هر بخشداری در استان، یک نفر مهندس عمران و یک نفر حسابدار از نیروهای تحصیل کرده همان بخش انتخاب گردند و تحت آموزش قرار گیرند تا بر عملیات عمرانی و هزینه کردن اعتبارات عمرانی دهیاریها در روستاها نظارت کافی داشته باشند تا پروژه ها براساس اصول فنی توسط دهیاریها اجرا گردند.
همتی تصریح کرد: دهیاران باید مورد حمایت همه دستگاههای اجرایی باشند چون مسئول پیاده سازی اهداف دستگاههای اجرایی هستند.
وی بر ضرورت احصا تمامی پروژه های نیمه تمام دستگاههای اجرایی طی یک ماه آینده تاکید کرد و افزود: پروژه هایی که امکان واگذاری دارد به مردم واگذار گردند تا در این زمینه تعیین تکلیف صورت گیرد.
استاندار هرمزگان، هرمزگان را استانی خاص و دارای ظرفیتها و قابلی های متنوع برشمرد و گفت: استان هرمزگان کارکرد ملی دارد و طبق این اساس نیز به مدیران قوی در این استان نیاز است و هرکس نمیتواند در هرمزگان مدیر باشد.
همتی با تاکید بر این که استان هرمزگان جایگاه مدیران استراتژیک است، اظهار داشت: مدیران این استان باید در سطح استان هرمزگان و با توجه به ظرفیتهای ملی کار خود را تنظیم و متناسب با جایگاه مهم این استان فعالیت داشته باشند.
وی خواستار برنامه ریزی کمیته نظارت شورای فنی استان برای بازدید از پروژه های عمرانی در شهرستانهای استان شد و افزود: بطور ماهانه پروژه های عمرانی دو شهرستان مورد بازدید و رسیدگی قرار گیرند.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: از این پس با مسئولان و مجریان هر پروژه ای که طبق نظر کمیته نظارت شورای فنی استان از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و دارای نقص و ایراد فنی باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
همتی بیان کرد: در این راستا مدیران متخلف و سهل انگار در اجرای پروژه ها به تخلفات اداری، پیمانکاران متخلف به دادگاه و ناظرین متخلف نیز به نظام مهندسی جهت برخورد قانونی معرفی می گردند.
وی با عنوان این که باید حساسیت خود را نسبت به اجرای مناسب پروژه های عمرانی افزایش دهیم، گفت: به فرماندارانی که در حوزه کاری آن ها پروژه های دارای نقص و ایراد وجود دارد، تذکر داده میشود و معاونان عمرانی فرمانداران موظف هستند، نظارت لازم را داشته باشند و هرکس باید در حدود مسئولیت خود باید پاسخگو باشد.

معرفی مدیران و پیمانکاران متخلف در پروژه های عمرانی به دادگاه

استاندار هرمزگان یاد آور شد: بررسی پروژه های عمرانی هر شهرستان کار بسیار لازم و ضروری است و نباید اجازه دهیم که سرمایه مردم و کشور با بی دقتی بهدر رود بلکه نیاز است با دقت لازم به این کار ورود گردد.
همتی، ایمن سازی، ارتقای کیفیت و جلوگیری از اتلاف منابع در اجرای پروژه ها را از اهداف شورای فنی استان ذکر کرد و افزود: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی توجه به رعایت دقیق اصول فنی در اجرای پروژه ها در راستای ارتقای بهره وری است.
وی افزود: مسئولان دستگاهها نظارت لازم را بر پروژه های عمرانی حوزه کاری خود داشته باشند و در این راستا زیر مجموعه های خود را فعال کنند و باید نسبت به کوچک ترین نقص و ایرادی در پروژه ها حساس باشیم.
استاندار هرمزگان گفت: آموزش در حوزه فنی نیز امر خیلی مهمی است و برای مدیران، کارکنان دولت و پیمانکاران به آموزش مستمر نیاز داریم و هرچه قدر دقیق باشیم نتایج بهتری بدست خواهد آمد.

منبع : فانوس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ خرداد ۹۷
896 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0