جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی جلسه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي _ نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي _ نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد

کد خبر: 971008021 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۴:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي _ نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي _ نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي

طي جلسه مشتركي كه با حضور ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي با نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي با موضوع بررسي مشكلات و چالشهاي حوزه كاري جامعه مهندسي برگزار شد در مورد برون رفت از اين چالشها و ارائه بهتر خدمات به شهروندان مواردي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این جلسه، سيد اميرحسين قاضي زاده هاشمي با عنوان ارتباط بين آلودگي هوا، فضاي سبز شهري، مباحث ساخت و ساز و حمل و نقل و ترافيك، با اشاره به تاثير مستقيم عملكرد مهندسين بر محيط پيراموني (طبيعت) و ضرورت فرهنگ سازي در زمينه هاي حمل و نقل خواستار شناسايي راهكارهاي برون رفت از مشكلات جامعه كنوني كلان شهرها علي الخصوص مشهد توسط جامعه متخصص مهندسي شد.
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: سی و پنج درصد هزينه خانوار در كشور مربوط به مسكن است كه شامل خريد يا سرمايه گذاري مي گردد و در مقايسه با ساير هزينه هاي خانوار بيش ترين آمار سرانه هزينه خانوار را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با توجه به ميانگين عمر مفيد ساختمانها در كشور كه كم تر از ميانگين جهاني است؛ بي توجهي به اصول علمي ساخت و ساز و رعايت نكردن استانداردها و استفاده از مصالح نامرغوب سبب مي گردد تا ساخت و ساز از لحاظ كمي و كيفي دچار مشكل شود؛ اگر استفاده از تكنولوژي و فن آوريهاي صنعت ساختمان با پشتوانه علمي، فني و با اصول مهندسي همراه باشد، ميتواند قدمت و عمر هر ساختمان را به صد تا صد و پنجاه سال افزايش دهد.
ریاست سازمان نظام مهندسي استان هم در ادامه افزود: در حوزه صنعت ساختمان و صرفه جويي در مصرف انرژي، ضوابط و مقررات فراواني تا به حال گرداوری شده و هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان حسب قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان توجه دوچنداني را بر حسن انجام كار مهندسين در ابعاد مختلف دارد.
محمد حسین شركاء گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان به عنوان يك NGO نياز به اصلاح و بروز رساني دارد.
شرکا تصریح کرد: هيات مديره دوره هشتم با تاكيد بر ارائه خدمات به صورت الكترونيكي، اعتقاد راسخ دارند كه بسترها را بايد خودمان فراهم كنيم جهت زندگي بهتر و سالم تر.
به گفته وی، اگر هر كدام از تخصصها و رشته هاي موجود در جامعه ما، خود از زير ساختها به اصلاح بپردازند، همه مشكلات كه به نظر لاينحل مي رسد مرتفع خواهد شد.

جلسه صمیمی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

ریاست سازمان استان با تأكيد بر حفظ محيط زيست در مرحله اول و ايجاد فضاهاي سبز شهري بعنوان جزء ضروري پيكره شهرها گفت: آن چه مسلم است اين که فضاهاي سبز شهري داراي بازدهي اجتماعي و اكولوژيكي هستند؛ كه از مهم ترين اثرات آن ميتوان به كاركردهاي محيط زيستي، بازدهي اكولوژيكي و مقابله با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل و نقل اشاره كرد كه اهتمام به آن سبب ارتقاي كيفي در زندگي شهروندان مي گردد.
شرکا همچنين ادامه داد: بايد مهندسان با توجه به علم و تخصصي خود، از فعاليت به صورت سنتي بسوي فعاليتهاي صنعتي و مدرن قدم بردارند.
وی گفت: مالكان سرمايه و زمين الزاماً سازنده حرفه اي نيستند و بايد اجازه دهند مجريان ذي صلاح، كاردانها و مهندسان ساختمان وارد عرصه ساخت و ساز گردند تا زمينه براي فعاليت افراد ذي صلاح فراهم شود.
رئيس سازمان تأكيد كرد: اقداماتي نظير صدور شناسنامه فني ملكي واقعي، خیلی مهم و تأثير مستقيم در ثبت سوابق ساخت و سازها در شهر و نهايتاً كشور دارد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
787 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0