برگزار ی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در استان مازندران دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت مطرح کرد:

برگزار ی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در استان مازندران

کامران حسن زاده از رویداد در بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در مازندران خبر داد و افزود: ۲ وزیر در این رویداد شرکت میکنند.

کد خبر: 970421010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ تیر ۹۷ - ۱۱:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کامران حسن زاده از رویداد در بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در مازندران خبر داد و افزود: ۲ وزیر در این رویداد شرکت میکنند.

برگزار ی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در استان مازندران

برگزار ی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در استان مازندران

برگزار ی رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت  در استان مازندران

وی، در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی مازندران با عنوان این که این رویداد بزرگ  برای اولین بار در این سطح وسیع در کشور و استان مازندران برگزار می گردد، عنوان کرد: از آن جایی که بخش اعظم صنعت به ساختمان اختصاص دارد بنابراین گردهمایی بزرگی نظیر “رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت” میتواند اولین قدم بلند در اجرای قوانین و مقررات نظام مهندسی ساختمان باشد.
دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در ادامه بر ضرورت هرچه بهتر برگزاری این رویداد با مشارکت رسانه های استان تاکید کرد و گفت: این گردهمایی با محوریت علم و صنعت و با حضور اساتید برجسته حوزه ساختمان از کشورهای اروپایی، در روزهای بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم تیرماه سالجاری در متل بانک ملی  بابلسر برگزار می گردد.
حسن زاده، در مورد اهداف برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی تصریح کرد: نظام مهندسی مازندران با سی و پنج هزار عضو سومین استان در کشور به لحاظ شمار مهندسین بوده که از این حیث حرفی برای گفتن در کشور دارد.
دبیر “رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت” و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران،  در ادامه با اشاره به این که بیست و یک سال از آغاز شکل گیری سازمان نظام مهندسی ساختمان گذشته است، تصریح کرد: در کل کشور حدود چهارصد و پنجاه تا پانصد هزار مهندس عضو سازمان هستند که باید برای ارتقاء و به روز رسانی مهارت، دانش و تخصص  آنها برنامه ریزی گردد تا بتوانیم در جهت صادرات خدمات مهندسی به دیگر کشورها گام هایی برداشته شود.
وی، جایگاه نظام مهندسی مازندران را در کشور برجسته و مطلوب خواند و افزود: در طی سال های اخیر  کاهش فوتی های ناشی از زمین لرزه های چند ریشتری نسبت به زمین لرزه های دهه های گذشته نشان از بهبود وضعیت ساخت و ساز ایمن در کشور و پیشرفت در عملکرد نظارتی و مداخله ای نظام مهندسی ساختمان دارد و این در حالیست که هنوز نظام مهندسی در نماسازی و معماری داخلی ساختمان به جایگاه مورد نظر نرسیده است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، با عنوان این که تا به حال نظام مهندسی نتوانسته در بحث صادرات خدمات مهندسی کشور ،اقدام عملیاتی برجسته ای انجام بدهد، مطرح کرد: انتظار داریم رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت فرصت و زمینه ای برای  صدور خدمات مهندسی، انتقال تجربیات دیگر کشور  و تجربیات مهندسان استان و کشور را فراهم کند.
حسن زاده، با اشاره به این که این گردهمایی بزرگ علمی در سه روز متوالی و با حضور مهمانانی از استادان برجسته از کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، هند، اسپانیا و کره جنوبی و با مشارکت دانشگاه مازندران و جهاد دانشگاهی مازندران در بابلسر برگزار می گردد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه جانبی، برگزاری ورک شاپ و کارگاه های آموزشی و برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه و ….از بخشهای مهم این رویداد بزرگ علمی استان است.
وی، از حضور وزیر ارتباطات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رویداد بزرگ بین المللی خبر داد و تاکید کرد: برای پذیرش  حدود یک هزار و دویست مهمان در این گردهمایی برنامه ریزی به عمل آمده است ضمن این که همه بخشهای این برنامه چه در بعد معنوی و مادی بدون مشارکت بخش دولتی و بصورت خودگردان و از محل درآمد ثبت نام و نمایشگاه هزینه خواهد شد.
دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت، برگزاری رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت را شروعی برای پیوند مهندسی با صنعت و علم روز خواند و ادامه داد:  علاقه مندان و شرکت کنندگان در این گردهمایی ضمن دریافت تجربیات و تخصص اساتید برجسته دنیا گواهی نامه ی این گردهمایی را نیز اخذ میکنند و با صنعت به روز ساختمان دنیای امروز با حضور اساتید برجسته از کشورهای اروپایی آشنا خواهند شد .


حسن زاده، ضمن قدردانی از استاندار مازندران ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست دانشگاه مازندران و ریاست جهاددانشگاهی استان عضو شورای سیاستگذاری گردهمایی و دیگر دست اندرکاران و حامیان معنوی برگزاری این رویداد، گفت: دانشگاه مازندران در کمیته علمی گردهمایی و در هشت رشته اصلی و با حضور هفت استاد این دانشگاه بعنوان دبیران کارگاه ها، همکاری برجسته ای دارد ضمن این که این دانشگاه پل ارتباطی این گردهمایی با هفده دانشگاه دنیا و اساتید برتر آن برای انتقال تجربیات به مهندسان و فارغ التحصیلان  عضو نظام مهندسی میباشد.
وی، نگاه به نظام مهندسی  را در امر ساخت و ساز تا دو دهه پیش، تنها در زمینه تهیه نقشه عنوان کرد و گفت: ولی اکنون چند سالی است که این نگرش در بحث صنعتی شدن ساختمان هدایت شده است.
حسن زاده، از حضور انبوه سازان، شهرداران و شوراییان استان در این گردهمایی خبر داد و اظهار داشت: صنعت ساختمان، همواره در حال به روز شدن و پیشرفت است که میطلبد برای صدور خدمات مهندسی کشور به کشورهای حاشیه مهندسان و فارغ التحصیلان این صنعت از تجربیات و دانش دنیا آگاهی داشته باشند .
دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران، در خاتمه با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ علمی و صنعتی در مازندران، خاطر نشان ساخت: آیین افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در متل بانک ملی بابلسر برگزار می گردد و نمایشگاه و بخشهای کارگاهی آن  در مدت ۳ روز در محل دانشگاه مازندران دایر خواهد شد.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۷
851 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0