نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی «شهر هوشمند»؛ مومنی مقدم بیان کرد: هوشمندسازی شهر، شهروند هوشمند می‌ طلبد/ علی اکبر نبی‌ئی گفت: این نمایشگاه برای پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی خیلی موثر است.

کد خبر: 971025016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ - ۶:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران،در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی «شهر هوشمند»؛ مومنی مقدم بیان کرد: هوشمندسازی شهر، شهروند هوشمند می‌ طلبد/ علی اکبر نبی‌ئی گفت: این نمایشگاه برای پیشبرد اهداف سازمان نظام مهندسی خیلی موثر است.

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، در مورد برگزاری اولین نمایشگاه«شهر هوشمند» اظهار داشت: ابتدا از وزارت راه و شهرسازی بابت برگزاری این نمایشگاه تشکر می ‌کنم. به هر حال موضوع شهر هوشمند، الکترونیک کردن شهرها و فناوری‌ های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، در حال حاضر موضوعاتی هستند که از آن ها بعنوان «انقلاب سوم» یاد می ‌گردد.
مومنی مقدم ادامه داد: از آن جا که در تمام دنیا چنین روندی تجربه شده، ما نیز باید به آن سمت حرکت کنیم. دولت هم چاره‌ای ندارد و باید برای پیشبرد این روند از بخش خصوصی، انجمن‌ ها و تشکل‌ های حرفه ای و صنفی کمک بگیرد. همیشه در همه‌ جای دنیا، تشکل‌های صنفی در این زمینه صاحب نظر بوده و حرفی برای گفتن دارند. بنابراین، هوشمند سازی شهر نیازمند مولفه‌هایی است که ما باید روی آن کار کنیم. چرا که هوشمند سازی شهر، شهروند هوشمند نیز می‌ طلبد.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی می‌ تواند به فرهنگ سازی میان شهروندان یاری برساند. بنابراین، استفاده نوین از فناوری‌ ها به شفافیت بیش تر در جامعه کمک می‌ کند. لذا هرچه ما بتوانیم سرعت فناوری‌ ها را در جامعه بالا بریم، گلوگاه‌ های فساد و رانت ‌ها از بین می‌ رود. قطعاً سازمان نظام مهندسی نیز در جهت شفافیت بیش تر و اطلاع‌رسانی بهتر از این بسترها استفاده خواهد کرد و همگام با دولت و سایر انجمن‌ ها و تشکل ‌ها گام برخواهد داشت. استقبال سازمان نظام مهندسی ساختمان از این نمایشگاه نیز بهمین علت است.
مومنی مقدم در خاتمه تصریح کرد: امیدوار هستیم که در این دوره، با همدلی و همراهی و مشارکت همه ‌جانبه بتوانیم گامهای مطلوبی را برای جامعه خود برداریم و از فناوری‌ های نوین استفاده کرده و بتوانیم در این انقلاب سوم، از شهر هوشمند بسوی دولت الکترونیک و در نهایت به سمت حکمرانی الکترونیک حرکت کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند

دبیر هیأت رئیسه و هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این رابطه افزود: امروز کلیه ساختمان ‌های ما به سمت هوشمندسازی پیش می‌ روند و استارآپها رشد سریعی را تجربه می ‌کنند. به طبع، یکی از وظایف سازمان این است که از این قافله عقب نماند و هم پای تکنولوژی جلو رود. در نشست گذشته هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی نیز، از طرف یکی از اعضای محترم هیأت مدیره، بحث استارآپها عنوان و مصوب گردید که کمیته استارآپ ‌ها ذیل کمیسیون آموزش و پژوهش تشکیل گردد. عملاً چون قبلاً نشستی در این رابطه داشتیم و استقبال خیلی خوبی نسبت به آن از طرف افراد مختلف و مهندسانی شد که در این حوزه کار کرده بودند، سازمان نظام مهندسی باید در این زمینه پیش‌قدم گردد.
نبی‌ئی در خاتمه افزود: این نمایشگاه بهانه خوبی است تا هم حضور سازمان در آن اعلام، هم ارتباط مستقیمی با اعضایش برقرار گردد و هم سبب شده تا ما نیز در جهت هوشمندسازی ساختمان ‌ها، با افرادی که در نمایشگاه شرکت می ‌کنند، تعامل داشته باشیم و این برای پیشبرد اهداف سازمان، اعضا و کمک به هوشمندسازی ساختمان بخصوص در بخش انرژی خیلی موثر است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسیسات برقی-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۷
734 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0