هوشمندسازی صدور پروانه ساختمان زمینه ساز کاهش فساد شهردار یزد بیان کرد:

هوشمندسازی صدور پروانه ساختمان زمینه ساز کاهش فساد

جمال الدین عزیزی بیان کرد: با هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه ساختمان، مراجعه شهروندان به اشخاص کمتر شده و زمینه فساد نیز کاهش می یابد.

کد خبر: 190724016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مرداد ۹۸ - ۵:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،جمال الدین عزیزی بیان کرد: با هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه ساختمان، مراجعه شهروندان به اشخاص کمتر شده و زمینه فساد نیز کاهش می یابد.

هوشمندسازی صدور پروانه ساختمان  زمینه ساز کاهش فساد می گردد

 

وی در دیدار مدیرکل راه وشهرسازی استان و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین بخشی در جهت تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد و از ساماندهی و هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز خبر داد.

عزیزی بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین بخشی در جهت تسریع در روند صدور پروانه ساختمانی و همچنین ساماندهی و هوشمند سازی این فرآیند تاکید کرد و گفت: برای تسهیل در اخذ پروانه، اصلاحات و قوانین در جهت تسریع در امور، از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری تصمیماتی گرفته شده است.

وی با اشاره به آسیب شناسی در مورد فرآیند صدور پروانه، تصریح کرد: این آسیب شماسی یک اتفاق مهم و قدم اساسی در راستای شفاف سازی و هوشمند سازی است و مواردی که مورد نقض است، اصلاح می‌ گردد.

شهردار یزد، فضای همکاری با راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان را فضای تعاملی و رو به جلو ذکر کرد و افزود: تعامل بین بخشی دستگاه‌ ها قطعاً در روند فعالیت و همچنین خدمات به شهروندان مؤثر است.

عزیزی با عنوان این که هوشمندسازی یک ضرورت است، ولی باید زیرساخت‌ های کامل آن نیز فراهم شود، تصریح کرد: با هوشمند سازی فرآیند صدور پروانه، مراجعه شهروندان به اشخاص کم تر شده و زمینه فساد نیز کاهش می‌ یابد.

عزیزی ادامه داد: این امر خود زمینه کاهش تقلب، امضاهای طلایی، افزایش سرعت عمل، افزایش آگاهی شهروندان از اطلاعات ملک یا زمینشان را فراهم می‌ آورد.

وی تصریح کرد: با هوشمندکردن سامانه صدور پروانه املاک، ضوابط و مقررات طرح تفصیلی به شکل کامل و دقیق اجرایی می‌شود و کاربران امکان تغییرات احتمالی را ندارند.

شهردار یزد گفت: راه اندازی این سیستم یک خدمت نوین با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری روز دنیا در راستای ایجاد تسهیلات بهتر برای مردم و کاهش فاصله خدمت رسانی به مردم است و به نوعی شفاف سازی را در فرآیند صدور پروانه‌ها ایجاد می‌ کند.

هوشمندسازی صدور پروانه ساختمان زمینه ساز کاهش فساد

رضا یادگاری، مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه بر توزیع عادلانه کار برای مهندسین تاکید کرد و افزود: اجرایی شدن این مهم موچب جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و نیز دفاع از حقوق مهندسان خواهد شد.

یادگاری با عنوان این که وضعیت ساخت و سازهای کنونی درگرو اصلاح و ارتقا کیفیت بناهای احداثی است، گفت: همدلی و همراهی مدیران شهری می‌تواند در بهبود این وضعیت تأثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر همراهی این اداره کل در فرآیند صدور پروانه ساختمانی با این دو نهاد، اظهار امیدواری کرد: با تمام ظرفیت و امکانات موجود در جهت رشد و پیشرفت شهری امن و شاد تلاش کنیم.

یادگاری گفت: این سیستم کمک شایانی در راستای اجرای خدمات بهتر، کاهش معضلاتی در ارتباط با فواصل بین مردم و راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان و هم چنین افزایش رضایتمندی مردم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز گفت: ساماندهی فرآیند صدور پروانه ساخت و ساز کمک شایانی در راستای اجرای خدمات بهتر، کاهش معضلاتی در ارتباط با فواصل بین مردم و شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان و افزایش رضایتمندی مردم است.

مهدی سالاری ادامه داد: امیدوار هستم این قدم در راستای شفاف سازی بیشتر در راستای ایجاد رضایتمندی و ارتباط گرم‌تر بین مردم و ارگان‌ ها و اعتمادسازی بین مخاطبان و کاهش بار اضافه کارهایی که برای کارکنان است، باشد.
منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مرداد ۹۸
616 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0