یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی صدیف بدری

یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی/ انتخاب عضو ناظر مجلس در شورایعالی معماری

صدیف بدری، از یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

کد خبر: 970605001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نطام مهندسی کشور،صدیف بدری، از یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی

یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی

یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور  در قالب نظام مهندسی/ عضو ناظر مجلس در شورای عالی معماری انتخاب گردید

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دستور کار (یک شنبه چهارم شهریور) کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در این نشست ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور معاونان ذیربط سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردان‌ ها و مرکز پژوهش ‌های مجلس در دستور کار قرار گرفت.
وی با عنوان این که تا ماده بیست طرح مذکور در این نشست مورد بررسی واقع شد، گفت: یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور از مهم ترین و بیش ترین تغییرات رخ داده در این قانون خواهد بود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز تهیه مقررات ملی ساختمان و یکپارچه سازی آن با نظام فنی و اجرایی کشور که برای ساختمانهای دولتی اجرایی می گردد در دستور کار قرار داشت.
بدری تصریح کرد: با یکپارچه سازی مسئولیتها بحثهای حاکمیتی بیش تر از بعد فنی بعهده سازمان برنامه و بودجه و نظارت عالیه هم چنان بعهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطر نشان ساخت: بنابراین ایراداتی که در این قانون بوده و سلیقه های مختلفی که قابل اعمال است رفع خواهد شد تا بصورت شفاف به
مهندسی استانها و شورای مرکزی نظام مهندسی کشور ابلاغ گردد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، یاد آور شد: با ابلاغیه مذکور سازمان نظام مهندسی دارای ساختار مناسب و اختیارات فنی قانونی مشخص خواهد بود تا از آشفته بازاری که از این حیث ایجاد گردیده جلوگیری گردد.
بدری هم چنین با یادآوری دستور کار دیگر این کمیسیون، گفت: معرفی شهرام کوسه غراوی از اعضای کمیسیون عمران مجلس بعنوان عضو ناظر شورایعالی شهرسازی و معماری به صحن نیز دستور کار این کمیسیون بود.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ شهریور ۹۷
840 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0