نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر نصب لوح یادبود

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر استان قزوین

در آئینی با حضور مسئولین راه و شهرسازی، نظام‌ مهندسی ساختمان استان و شهرداری قزوین لوح یاد بود بتنی دومین جشنواره ساختمان ‌های برتر استان قزوین در ساختمان برتر حائز رتبهٔ سوم (مهندسان عمید شهاب و رعنا ایازی) نصب گردید.

کد خبر: 960821016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ - ۲:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، در آئینی با حضور مسئولین راه و شهرسازی، نظام‌ مهندسی ساختمان استان و شهرداری قزوین لوح یاد بود بتنی دومین جشنواره ساختمان ‌های برتر استان قزوین در ساختمان برتر حائز رتبهٔ سوم (مهندسان عمید شهاب و رعنا ایازی) نصب گردید.نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین  جشنواره ساختمان‌ های برتر استان قزوین

در این آئین که با حضور محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری، عباس پور قادر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان، محمد حسین حاج میر صادقی مدیر فنی و اجرایی، رافع ناصری فر ریاست اداره عمران و بهسازی این اداره کل و فرزانه نظری پور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، عباس وثیق نیا ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان، سلطانیه رئیس انجمن انبوه ‌سازان استان و جمعی از مهندسین فعال و پیشکسوت استان برگزار گردید، لوح نشان افتخار ساختمان برتر از نظر معماری در ساختمان احداثی واقع در پردیس یازدهم شهرک ولایت قزوین نصب گردید.
حامد عبدالرزاقی ریاست اداره مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان بیان کرد: بعد از برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر در گروه ساختمان‌ های ۲ تا هفت طبقه، چهل و چهار ساختمان انتخاب شده و مورد داوری قرار گرفتند که این ساختمان رتبه سوم را کسب کرد.
عبدالرزاقی ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره شناسایی و معرفی ساختمان ‌های برتر از دیدگاه متخصصین حرفه به شهروندان است. در این راستا مواردی از جمله طراحی پلان، نما و معماری داخلی و کیفیت ساخت از دیدگاه فنی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: استفاده از مصالح مرغوب و همساز با اقلیم و معماری ایرانی و بهره‌ مندی از معماری و هویت در انتخاب این ساختمان نقش داشته است.
محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی استان هم عنوان کرد: پس از برگزاری جشنواره ملی ساختمان برتر بدنبال کارهای عملیاتی و کاربردی هستیم و سعی می‌ کنیم تا اهداف جشنواره در سیما و منظر شهری دیده شود بهمین علت شناسایی و معرفی ساختمان ‌های برتر در دستور کار قرار گرفته است.
اسماعیلی تصریح کرد: با بومی ‌گرایی در ساخت و سازها بدنبال تشویق مردم در رعایت اصول فنی هستیم تا چارچوب ‌های فنی در احداث ساختمان‌ های شاخص مورد توجه قرار گیرد.عباس وثیق نیا ریاست سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان‌ های استان قزوین هم اظهار داشت: باید کاری کنیم تا ساختمان‌ های خوب در سطح شهر دیده شده و الگو گردد تا به ‌تدریج بتوانیم معماری ایرانی و اسلامی را در استان نهادینه کنیم.

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌ های برتر


وثیق نیا مطرح کرد: متأسفانه چون بسیاری از نکات فنی در ساخت و ساز رعایت نمی‌ شود کم تر شاهد آرامش و آسایش مردم در خانه ‌ها هستیم در حالیکه می‌ توانیم با احداث ساختمان‌ هایی مانند آن چه در این واحد رعایت شده مکانی مناسب برای زندگی بسازیم و تحویل مردم دهیم.
وی گفت: تطبیق ساختمان‌ ها با شرایط محیطی ضروری است در حالیکه بسیاری از ساختمان‌ ها هیچ انطباقی با اقلیم ندارد و از مصالح مرغوب و بومی در آن استفاده نشده است.
سید عمید شهاب کارفرما و سازنده این ساختمان برتر نیز ابراز کرد: این ساختمان در چهار طبقه در ۳ پلان متفاوت با رعایت همه اصول فنی و مقررات ملی ساختمان با استفاده از طراحی و معماری ایرانی ساخته شده است.
شهاب مطرح کرد: اعتماد کارفرما به تیم طراحی و اجرایی بمنظور خلق فضایی پاسخ گو به خواسته‌ ها و نیازهای کارفرما، حلقه گم شده دست یابی به ساختمان مطلوب است.
رعنا ایازی طراح معماری این ساختمان برتر هم بیان داشت: این پروژه در دو واحد دوبلکس و دو واحد فلت جهت تأمین خواست کارفرما مبنی بر پاسخ گویی به نیازهای متفاوت کارفرما طراحی گردید.
ایازی گفت: محدودسازی دید بیرون از داخل و در عین حال تأمین دید و منظر از داخل از دیگر اهداف پروژه بود که با اعتماد و در عین حال حضور فعال کارفرماها در روند طراحی محقق گردید.
در این آئین بعد از نصب نشان برتر در این ساختمان از عوامل اجرایی ساخت آن تقدیر شد.
منبع : مازندشورا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه ۱۱۰ برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ آبان ۹۶
1064 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0