برگزاری مجمع عمومی سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان لرستان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان خبرداد :

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک ضرورت قانونی است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: با توجه به مقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری ضروری است.

کد خبر: 960521010 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مرداد ۹۶ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: با توجه به مقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری ضروری است.نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک ضرورت قانونی

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک ضرورت قانونی

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک ضرورت قانونی

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک ضرورت قانونی

امیرمحمد امیری با اعلام این که نصب تابلو مشخصات ساختمان توسط مالک از ابتدای شروع عملیات ساختمانی بر اساس ماده سی ونه آئین نامه اجرائی ماده سی و سه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هشتاد وسه و بند ۲-۱۱-۲ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان – نظامات اداری یک ضرورت قانونی است، ادتمه داد : در صورت عدم نصب ابن تابلوها مسئولیت آن براساس قانون با مهندسین ناظر بوده و بنا بر این عدم گزارش بموقع آن با توجه به تعدد پرونده های شورای انتظامی که شاکی ماده سی وپنج اداره کل راه و شهرسازی میباشد بحث عدم نصب تابلو مشخصات پروژه به عنوان یک آیتم ثابت مطرح میباشد که متاسفانه سبب محکومیت هم کاران محترم می گردد.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان تصریح کرد: لزوم نصب تابلو مشخصات پروژه از وظایف سازندگان حقوقی مسکن و ساختمان است و مجری باید پیش از آغاز عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی بصورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل دیدن باشد، درج کند. این تابلو تا زمان پایانکار باید در محل باقی بماند و شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه از شروع یا ادامه کار ساختمتن هایی که تابلوی مشخصات را نصب نکرده‌اند جلوگیری می کنند.
امیری یاد آور شد : ابعاد و اندازه و هم چنین مشخصاتی که باید روی تابلو قید گردد توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین می شود.
این مسیول خاطر نشان کرد: این امر می تواند موجب اطلاع رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه گردد و هم چنین امر نظارت و بازرسی را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز آسان تر می کند.

 

منبع: بسیج نیوز

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۶
1528 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0