مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: پروانه تأیید صلاحیت بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد.

کد خبر: 7427 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ بهمن ۹۵ - ۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،هاشم علائی صبح امروز در کمیته فنی اداره کل استاندارد استان اردبیل اظهار داشت: پروانه تأیید صلاحیت بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی در سطح استان اردبیل توسط اداره کل استاندارد به شرکت تراز آب واگذار شد.بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان به بخش خصوصی

بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان به بخش خصوصی

بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان به بخش خصوصی

بازرسی و نمونه‌برداری از مواد معدنی استان به بخش خصوصی

وی با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این شرکت در زمینه استانداردسازی تولیدات مصالح ساختمانی در سال‌های گذشته گفت: با توجه به حساسیت استاندارد مصالح ساختمانی و وظایف اداره کل استاندارد در قبال آن روند استانداردسازی تولیدات مصالح ساختمانی بهتر شده است و باید نظارت بیشتری در تولیدات مصالح ساختمانی مطابق با استانداردهای ملی صورت گیرد.

علائی افزود: با توجه به همکاری شرکت ترازآب در سه حوزه با اداره کل استاندارد انتظار می‌­رود در نظارت و نمونه‌برداری نیز همچون حوزه‌های دیگر دقت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: وظیفه اداره کل استاندارد حمایت از بخش خصوصی و استفاده از توان کارشناسی برای استانداردسازی محصولات به ویژه مصالح ساختمانی است.

وی با اشاره به ضرورت استاندارد بودن مصالح ساختمانی تصریح کرد: طبق ماده ۸ آیین‌نامه نظارت بر استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی مصوب هیئت وزیران، سازمان نظام مهندسی باید کنترل‌های لازم را برای تضمین استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد به عمل آورده و برای حصول اطمینان از علامت استاندارد فرآورده‌های ساختمانی و اعتبار پروانه‌های مربوط لازم است از سازمان ملی استاندارد ایران استعلام کند.

علائی استفاده از فرآورده‌های مصالح ساختمانی استاندارد تولید داخل استان را امری مهم در ارتقا کیفیت این محصولات دانست و گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها و عموم مردم در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان از فرآورده‌های مصالح ساختمانی استاندارد تولید داخل استان در پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازهای خود استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۵
1221 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0