عدم ایمنی در ساختمانهای گلستان ریاست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

عدم ایمنی در ساختمانهای گلستان

ریاست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بدون اشاره به تعداد و درصد ساختمانهای ناایمن این استان بیان کرد: بیش تر ساختمانهای گلستان ایمنی کامل ندارند و در برابر زمین لرزه های بزرگ آسیب پذیرند.

کد خبر: 971005015 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ دی ۹۷ - ۴:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور،ریاست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بدون اشاره به تعداد و درصد ساختمانهای ناایمن این استان بیان کرد: بیش تر ساختمانهای گلستان ایمنی کامل ندارند و در برابر زمین لرزه های بزرگ آسیب پذیرند.

عدم ایمنی در ساختمانهای گلستان

عدم ایمنی در ساختمانهای گلستان

ساختمانهای گلستان  ایمن نیست

حسین ویزواری روز ۴ شنبه در گردهمایی مخاطرات زلزله در گلستان گفت: جزو استانهای زلزله خیز کشور هستیم و بروز یک زمین لرزه رو به قوی می‌تواند منجر به بروز فجایع جبران ناپذیری گردد.
ویزواری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی براساس قانون مسوول طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی است ولی در عمل با مشکلات زیادی از جمله در بخش نظارت و اجرا روبرو است.
دییس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اظهار داشت: انتخاب مجری و ناظر از طرف مالک ساختمان و انعقاد قرارداد آنها در شهرداری سبب شده تا دیگر بعنوان بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی هیچ اختیار عملی نداشته باشیم.
عضو هیات علمی دانشگاه گلستان هم در این گردهمایی، عنوان کرد: شمال شرق، جنوب و غرب استان گلستان بر روی گسل زلزله پر مخاطره قرار دارد.
مریم آق آتابای تصریح کرد: از قرن هجده تا به حال زمین لرزه های مخاطره آمیزی در گلستان رخ داده و شواهد ساختاری نشان میدهد که گلستان باید خود را بار دیگر آماده یکی از همان زمین لرزه ها کند.
به گفته وی، در دشت گرگان بعنوان یک پهنه کم تر شناخته شده، گسل فعال وجود دارد و هر چند وقت یکبار شاهد وقوع زمین لرزه در این منطقه بویژه منطقه انبارالوم هستیم.

عدم ایمنی در ساختمانهای گلستان

آق آتابای گفت: گسل خزر بعنوان دومین گسل لرزه خیز در غرب گلستان همچنان فعال است و از طرف دیگر گسل شمال البرز که در جنوب استان واقع شده، فعال و در حال خارج شدن از منطقه است.
یک عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان هم در این نشست، عنوان داشت: احداث آپارتمانها و برجهای مسکونی در بستر و حریم رودخانه ها با توجه به زلزله خیز بودن گلستان خطرات زیادی بدنبال خواهد داشت.
صابر مناجاتی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات گرگان در این بخش مربوط به اجرای نادرست پدافند غیرعامل است که بدون توجه به این مساله، ساخت و سازهای فراوانی در نقاط ممنوعه انجام شده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیش از نه هزار عضو دارد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۷
629 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0