افزایش سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

افزایش سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری

گردهمایی تخصصی "آشنائی با مقررات ملي ساختمان و ضوابط شهرسازی" به میزبانی انجمن انبوه سازان و سازندگان مسكن و ساختمان آمل در روز 2شنبه مورخ نوزدهم آذر ماه نود و هفت برگزار شد.

کد خبر: 970922005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ آذر ۹۷ - ۹:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل ازسازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران، گردهمایی تخصصی “آشنائی با مقررات ملي ساختمان و ضوابط شهرسازی” به میزبانی انجمن انبوه سازان و سازندگان مسكن و ساختمان آمل در روز ۲شنبه مورخ نوزدهم آذر ماه نود و هفت برگزار شد.

افزایش سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری

افزایش سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری

سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری  افزایش یابد

حسین نعمتیان در این گردهمایی گفت: با توجه به سهم حدود بیست درصدی ساخت و ساز شهری توسط انبوه سازان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای افزايش اين سهم و حمايت از انبوه سازان در كنار سازندگان قرار دارد و از آن ها حمایت می‌ کند.

نعمتیان ادامه داد: تمام تلاش سازمان، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی مبني رعايت مقررات ملي ساختمان، با هدف دستیابی به ساختمانی مقاوم در مقابل زلزله، ايمن، راحت و زیبا است.

وی اظهار داشت:

یکی از موارد مهم در ساخت ساختمانها و ملاك براي تشخيص ساختمان مهندسي ساز، اجرای وال پست است كه رعايت و اجراي اين موضوع توسط برخي از سازندگان ما جدي گرفته نمي‌ شود و لازم است براساس دستورالعملها در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،در خاتمه یاد آور شد:

هیأت مدیره سازمان در تلاش است که ارتقا و به روز رسانی دانش اعضا، به بهترین نحو انجام گردد و برگزاری این گردهمایی، قدمی مهم در اجرای این هدف است؛ از مجموعه انجمن انبوه سازان آمل کمال قدردانی را دارم.

غفلت از جایگاه مهندسی در اعتلای تمدن ایرانی
همچنین ریاست اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران در این گردهمایی عنوان داشت: جایگاه مهندسی در اعتلای تمدن ایرانی، مورد غفلت قرار گرفته است.

افزایش سهم انبوه‌سازان در ساخت و ساز شهری

موتمنی با اشاره به شاهکارهای مهندسی ایرانی اعم از بناها، پل‌ ها، قنات‌ ها و دیگر موارد، خاطر نشان کرد: اگر سازندگان ایرانی فقط قنات‌‌ها را ایجاد نمی‌ کردند امروز نامی از یزد، کرمان، نیشابور و دامغان نبود.
موتمنی با عنوان این که چهل سال قبل آسیبی بر علوم انسانی وارد شد و امروز علوم مهندسی را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: تمام نخبگان دانش‌آموزی به رشته‌ های پزشکی ارجاع داده می‌شوند و آینده از مهندسی بالنده، خالی می‌ گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ آذر ۹۷
932 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0