نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان مسکن عنوان داشت:

افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست و پنجاه درصد

فرشید پور حاجت بیان کرد: در برخی از گروه‌ های ساختمانی که ارتباط مستقیمی با ساخت‌ و ساز ساختمان‌ ها در مناطق کم ‌برخوردار و اقشار آسیب پذیر دارند، تعرفه‌ های نظام مهندسی یک شبه دویست و پنجاه درصد افزایش پیدا کرده است که در هیچ اقتصادی در هیچ جای دنیا چنین افزایشی رخ نخواهد داد.

کد خبر: 961017019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ دی ۹۶ - ۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  فرشید پور حاجت بیان کرد: در برخی از گروه‌ های ساختمانی که ارتباط مستقیمی با ساخت‌ و ساز ساختمان‌ ها در مناطق کم ‌برخوردار و اقشار آسیب پذیر دارند، تعرفه‌ های نظام مهندسی یک شبه دویست و پنجاه درصد افزایش پیدا کرده است که در هیچ اقتصادی در هیچ جای دنیا چنین افزایشی رخ نخواهد داد.افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست و پنجاه درصد

افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست و پنجاه درصد

افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست و پنجاه درصد

افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست  و پنجاه درصد

وی گفت: نشست های شورای گفتگوی استان با توجه اعتراضات صورت گرفته در مورد تعرفه‌ های خدمات مهندسی در استان خوزستان، برگزار و بدستور استاندار، قرار شد تا اعمال این تعرفه ‌ها از طرف سازمان نظام مهندسی در استان ملغی گردد تا در این زمینه بررسی ‌های لازم صورت پذیرد.
پور حاجت تصریح کرد: متاسفانه تا به حال دستور استاندار و این ابلاغیه، به سازمان نظام مهندسی ساختمان ابلاغ نگردیده و در کل این سازمان نیز علی‌ رغم آن که مصوبات شورای گفتگوی استان برای آنها فرستاده شده است، از آن تمکین نمی ‌کند.
وی تاکید نمود: مبادی قانونگذار جهت تعیین نرخ خدمات مهندسی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن بصراحت مشخص گردیده است ولی اتفاقی که در سال ‌های گذشته رخ داده و سال جاری هم از آن پیروی شده، آنست که ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور فراتر از قانون اقدام به ابلاغ تعرفه‌ های خدمات مهندسی در سراسر کشور کرده است.
رییس انجمن صنفی انبوه ‌سازان مسکن خوزستان عنوان داشت: شورای مبانی قیمت ‌گذاری باید تنها شورایی باشد که برای قیمت‌ گذاری خدمات نظام مهندسی اعلام نظر می‌ کند و وزیر راه و شهرسازی تنها شخصی است که می‌ تواند این تعرفه ‌ها را در کشور آگهی و به اطلاع عموم برساند.

افزایش برخی تعرفه‌ های نظام مهندسی یک ‌شبه دویست و پنجاه درصد

پور حاجت خاطر نشان کرد: این سیکل در کشور رخ نداده و ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور شخصا اقدام به ابلاغ تعرفه‌ ها کرده است.
وی یاد آور شد: تعرفه‌ های ابلاغ شده در استان خوزستان شرایط را خیلی سخت کرده است. در برخی از گروه‌ های ساختمانی که ارتباط مستقیمی با ساخت ‌و ساز ساختمانها در مناطق کم‌ برخوردار و اقشار آسیب پذیر دارند، تعرفه‌ های نظام مهندسی یک شبه دویست و پنجاه درصد افزایش پیدا کرده است که در هیچ اقتصادی در هیچ جای دنیا چنین افزایشی رخ نخواهد داد.
رییس انجمن صنفی انبوه ‌سازان مسکن خوزستان افزود: برای بقیه گروه‌ های ساختمانی نیز تعرفه‌ های نظام مهندسی حدود چهل درصد افزایش پیدا کرده و این شرایط با توجه به نرخ تورم نه درصدی در درون کشور، کاملا غیر کارشناسی است زیرا در هیچ اقتصادی بالاتر از نرخ تورم، هیچ تعرفه ‌ای اعمال نمی‌گردد.
وی عنوان داشت: ما نسبت به این مساله معترض هستیم و اعتقاد داریم که باید این شرایط تغییر کند ولی سازمان نظام مهندسی نسبت به این مساله مقاومت می‌ کند. در این مورد حتی موضوع را از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان پی گیری کرده‌ایم چون اعمال چنین تعرفه‌ هایی اجحاف به حقوق مردم است.

منبع : خوزستان آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ دی ۹۶
788 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0