افزایش بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای دانش بنیان ریاست سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

افزایش بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای دانش بنیان

ریاست سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: تقویت شرکتهای دانش بنیان بخش خصوصی و به کارگیری فناوریهای جدید سبب افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می گردد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر: 980211001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: تقویت شرکتهای دانش بنیان بخش خصوصی و به کارگیری فناوریهای جدید سبب افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می گردد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای دانش بنیان

افزایش بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای دانش بنیان

بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای  دانش بنیان افزایش می یابد

«شاهرخ رمضان نژاد» روز ۳ شنبه در بازدید از موسسه کشت بافت گیاهی آذربایجان گفت: بهمین منظور توسعه تکنولوژیهای نوین در بخش کشاورزی با به کارگیری نیروی انسانی تحصیل کرده در بدنه تولید در دستور کار قرار دارد.
رمضان نژاد تصریح کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با استفاده از روشهای تکثیر کشت بافت گیاهی جهت ایجاد تنوع و افزایش تولید در واحد سطح میتواند نقش مهمی در صادرات و ارزآوری گیاهان دارویی داشته باشد.
ریاست سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: کشاورزی بستر تولید بوده و نقش مهمی در سایر کسب و کارهای اقتصادی کشور دارد و «نیروی انسانی جوان» و «دانش و تجربه» دو لازمه تحقق رونق تولید در این بخش است.
وی با اشاره به این که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی میتواند با ایجاد پیوند بین دانش و تولید نقش مهمی در تحقق قدم دوم انقلاب اسلامی داشته باشد، ادامه داد: حضور دویست و پنجاه هزار عضو تحصیل کرده نظام مهندسی کشاورزی بعنوان ابزار توسعه و تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی در بخش کشاورزی مطرح است که برنامه ریزیهای لازم در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

افزایش بهره وری کشاورزی با تقویت شرکتهای دانش بنیان

استان آذربایجان غربی دارای هشتصد هزار هکتار اراضی کشاورزی با تولید سالانه شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است؛ دویست و سی و پنج هزار بهره بردار در این اراضی مشغول بکار هستند.
شرکتهای دانش بنیان کشاورزی در استان با هدف گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی و نوین و با بهره گیری از تکنولوژیهای روز فعالیت میکنند.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۸
638 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0