افزایش ساخت‌وساز فاقد پروانه در شهرضا رئیس سازمان نظام مهندسی شهرضا

افزایش ساخت‌وساز فاقد پروانه در شهرضا

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرضا بیان کرد: با اجرای طرح مجریان ذی صلاح از بنا و کارگر دارای کارت مهارت فنی در ساختمان ‌ها استفاده می ‌گردد و دست اتباع بیگانه از ساختمان‌سازی کوتاه می‌ گردد.

کد خبر: 971011014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ - ۲:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس سازمان نظام مهندسی شهرضا بیان کرد: با اجرای طرح مجریان ذی صلاح از بنا و کارگر دارای کارت مهارت فنی در ساختمان ‌ها استفاده می ‌گردد و دست اتباع بیگانه از ساختمان‌سازی کوتاه می‌ گردد.

افزایش ساخت‌وساز فاقد پروانه در شهرضا

افزایش ساخت‌وساز فاقد پروانه در شهرضا

افزایش ساخت‌وساز فاقد  پروانه در شهرضا

مجید گلابگیر با اشاره به اجرای طرح مجریان ذیصلاح در آیند‌ه‌ای نزدیک در شهرضا، گفت: طرح مجریان ذی صلاح به ایمنی و کیفیت ساختمان ‌ها کمک بسیاری می ‌کند، بر خلاف مهندس ناظر که نظارت آن دوره‌ای است مجری باید در تمام طول اجرای ساختمان در آن حاضر باشد.

گلابگیر با عنوان این که با اجرای طرح مجریان ذی صلاح از بنا و کارگر دارای کارت مهارت فنی در ساختمان ‌ها استفاده می ‌شود و دست اتباع بیگانه از ساختمان‌ سازی کوتاه می ‌گردد، ادامه داد: بیش از هفتاد درصد از ساختمان‌ ها در شهرضا توسط پیمانکاران احداث می‌ گردد.

وی با عنوان این که در این طرح هر ساختمانی در شهرضا احداث می گردد باید از یک پیمانکار دارای صلاحیت که از اداره راه و شهرسازی تأییده داشته باشد، استفاده کند، اظهار داشت: مقررات خوب و صریحی در مورد شرایط ساخت و ساز وجود دارد ولی علت اجرایی نشدن آن ها معمایی حل ناشدنی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرضا با تأکید بر این که موضوع ساخت و ساز توسط افراد فاقد صلاحیت به یک معضل بزرگ تبدیل شده است که با اجرای این طرح این مشکل حل می‌گردد، عنوان داشت: مهندسان ساختمان در شهرضا الزام شدند که گزارش‌ بازدید از ساختمان را پیش از وقوع تخلف ارایه دهند و این امر موجب شد که سرکشی مهندسان از ساختمان بیش تر گردد.

افزایش ساخت‌وساز فاقد پروانه در شهرضا

وی با عنوان این‌ که ساخت و ساز فاقد پروانه در شهرضا افزایش پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: شهرداری باید جدی ‌تر با مالکان ساختمان ‌های فاقد پروانه برخورد کند، ساخت و ساز بدون پروانه موجب می‌ شود ساختمان ‌ها ایمنی و کیفیت لازم را نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۷
564 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0