با اجرای پدافند غیرعامل

افزایش ضریب ایمنی و ارتقاء پیش بینی در برابر بروز حوادث

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: توجه به پدافند غیرعامل ضرورتی برای ایمن سازی و پیش بینی های لازم در برابر بروز حوادث طبیعی، انسانی و حیاتی است.

کد خبر: 6977 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵ - ۱۲:۵۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی گفت: توجه به پدافند غیرعامل ضرورتی برای ایمن سازی و پیش بینی های لازم در برابر بروز حوادث طبیعی، انسانی و حیاتی است.افزایش ضریب ایمنی و ارتقاء پیش بینی در برابر بروز حوادث

افزایش ضریب ایمنی و ارتقاء پیش بینی در برابر بروز حوادث

افزایش ضریب ایمنی و ارتقاء پیش بینی در برابر بروز حوادث

افزایش ضریب ایمنی و ارتقاء پیش بینی در برابر بروز حوادث

مهندس عباس عامری افزود: در بحث پدافند غیرعامل، هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به شرایط مناسب باید مسیری طولانی را طی کنیم.
وی یادآور شد: واژه بلایای طبیعی عنوان اشتباهی است که به دلیل آمادگی نداشتن در برابر زلزله، سیل و ….، به کار برده می شود امید است که با بهره گیری از تجارب دیگران و درک لزوم ایمن سازی و پدافند غیرعامل، شاهد تکرار حوادثی از جمله آتش سوزی پلاسکو نباشیم.
وی گفت: حادثه آتش سوزی پلاسکو، نمونه ای از حوادث و خطرهایی است که همواره شهرها و ساختمان ها و جان مردم را تهدید می کند و خود حادثه و اتفاق بعد آن، نشان دهنده این است که ما در بسیاری از زمینه ها از جمله ایمن سازی و مدیریت بحران و فرهنگ عمومی مواجهه با اینگونه حوادث، با استانداردها فاصله زیادی داریم.
عامری اضافه کرد: نتیجه حاصل از یک حادثه، از بین رفتن سالها زحمت ساختن و آبادانی در مدت زمانی اندک است و در بسیاری از موارد با کشته شدن انسان هایی بی تقصیر همراه می شود، این خود مهمترین و ساده ترین دلیل بر ضرورت توجه به ایمن سازی محیط زندگی مردم در برابر حوادث است.


وی ادامه داد: بعد از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، شرکت های بیمه از فرصت پیش آمده برای معرفی مزایای صنعت بیمه استفاده کردند هرچند نمی توان مزایای بیمه را انکار کرد اما باید بدانیم بیمه، بعد از حادثه تنها قادر به جبران خسارت های مالی ناشی از وقوع حادثه است اما هیچگاه و هیچ چیز نمی تواند خسارت های جانی و معنوی یک حادثه را جبران کند.

 

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۵
1160 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0