افزایش هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

افزایش هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان

ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به رشد هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان، بیان کرد: حدود نه هزار و پانصد نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان عضویت دارند.

کد خبر: 971130003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ - ۱۱:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به رشد هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان، بیان کرد: حدود نه هزار و پانصد نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان عضویت دارند.

افزایش هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان

افزایش هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان

نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان هفده درصد افزایش یافت

حسین ویزواری در جلسه خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت حدود نه هزار و پانصد نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، بیان داشن: این تعداد از مهندسان در هفت رشته در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی در استان هستند که حداقل مدرک تحصیلی این افراد لیسانس است. از همین رو ظرفیت خیلی خوبی در استان وجود دارد که مدیران بخش‌ های مختلف می‌ توانند از آن بهره بگیرند.
ویزواری با اشاره به فرارسیدن روز مهندس ادامه داد: جشن این روز چهارم اسفند در گنبدکاووس و پنجم اسفند نیز در گرگان و محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به شکل‌گیری شورای انتظامی در این سازمان، افزود: در چند ماه اخیر که هیئت رئیسه جدید کار خود را شروع کرد، تلاش کردیم تا ارکان اصلی سازمان از جمله شورای انتظامی و کمیته ها و کمیسیونهای تخصصی را راه اندازی کنیم که این اتفاق رخ داد.
رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به رشد هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان افزود،: در ماه‌ های اخیر و بعد از حدود دو سال که نرخ خدمات فنی و مهندسی ثابت بود آن را به روز رسانی کردیم؛ هرچند هنوز هم با نرخ واقعی فاصله دارد.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه ها در استان حفظ ارزش ‌های معماری ایرانی اسلامی است که در همین زمینه ضوابط مربوط به سیما و منظر شهری از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استام تهیه شد. این شیوه نامه به سازمان مرکزی فرستاده شده و قرار است در کل کشور به اجرا درآید.
ویزواری با عنوان این که اکنون مناظر شهری دچار نابه سامانی و آشفتگی است، گفت: این شیوه‌نامه ضوابط طراحی، اجرا و بهینه‌سازی را به مهندسان و طراحان ارائه می ‌کند و در قالب آن خدمات جدیدی نیز ارائه خواهد شد. هر چند اجرای این ضوابط نافی آزادی عمل طراحان و مهندسان معمار نخواهد بود.
وی در بخش دیگر به تخلفات ساختمانی در استان بویژه گرگان اشاره کرد و افزود: تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده صد از معضلات ساخت و ساز در استان است. مکاتباتی در این زمینه از طرف این سازمان انجام شد ولی تنها ابزار ما “قلم” ما است و وظیفه اصلی به عهده شهرداری قرار دارد. این مسئله با ورود دادستان به شکل جدی تری پیگیری می گردد و امیدوار هستیم سال آینده تخلفات ماده صد به حداقل برسد.

افزایش هفده درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم‌چنین گفت: ایجاد سازمان الکترونیک و حذف دبیرخانه کاغذی و هم‌چنین تهیه ضوابط ” ساختمان پایدار” برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر اقدامات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.
جرجانی؛ نائب رئیس اول هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این نشست با عنوان این که معضل اصلی جامعه مهندسی و مردم بعنوان مصرف کننده، این است که افراد فاقد صلاحیت به امر ساخت و ساز ورود کردند که موجب کاهش کیفیت ساخت و سازها بویژه در گلستان شده است.
جرجانی افزود: قرار بود با تعیین تیم نظارت و بازرسی، شرایط بهبود پیدا کند ولی متاسفانه به علت قصور از طرف برخی مهندسان و اختلافاتی که گاهی با مالک بوجود می آمد؛ این نظارتها واقعی نبود.
وی افزود: طبق شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی ساخت و سازها از سال آینده صرفا باید از طرف افراد دارای صلاحیت انجام گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۷
571 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0