عدم تناسب مقررات ملی ساختمان با نیازهای جامعه ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور

عدم تناسب مقررات ملی ساختمان با نیازهای جامعه

ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور مقررات ملی ساختمان را پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه ندانست.

کد خبر: 971016011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ دی ۹۷ - ۸:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور مقررات ملی ساختمان را پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه ندانست.

عدم تناسب مقررات ملی ساختمان با نیازهای جامعه

عدم تناسب مقررات ملی ساختمان با نیازهای جامعه

مقررات ملی ساختمان متناسب با نیازهای فعلی جامعه نیست

احمدرضا طاهری اصل روز ۱ شنبه در جلسه خبری نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی اصفهان گفت: مقرراتی که بیست سال پیش تدوین شده و اکنون بخشهایی از آن مورد بازنگری قرار گرفته است جوابگوی بحرانهای فعلی از جمله آب، انرژی، محیط زیست و تغییر اقلیم نیست از این رو نیازمند مقررات جهانی و بین المللی برای رشد و توسعه خدمات مهندسی هستیم.

طاهری اصل ادامه داد: بیست تا پنجاه درصد مصرف انرژی در ساختمانهای سبز به انرژی تجدید پذیر تبدیل می گردد از این رو پدیداری شهر سبز و شهر هوشمند نیازمند همت ارگانهای مختلف است.
وی تصریح کرد: باید هدف از ساختمان سازی و خرید ساختمان را عوض کنیم چون هدف از ساختمان سازی حفظ آسایش، ایمنی، رفاه و بهداشت است.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور، همچنین راهکار حل آلودگی هوا و اتلاف انرژی توسط ساختمانها مرهون توسعه پایدار دانست و افزود: باید در ساخت و ساز به ۳ اصل اقتصاد، اجتماع و زیست محیط توجه شود ولی در زمان حال تنها به مقوله اقتصاد توجه می گردد.

طاهری اصل با اشاره به قوانین کشور در راستای انرژی ادامه داد: در کشور ما بیست قانون انرژی اصلاح الگوی مصرف، مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، رفع موانع تولید رقابت پذیر و استاندارد ۱۴۲۵۴ وجود دارد در این راستا قوانین متعددی در کشور ما وجود دارد ولی مجری برای قوانین نداریم.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: در گردهمایی ملی ساختمان پایدار و انرژی که در راستای اولین نمایشگاه بهره وری آب و انرژی در اصفهان برگزار می گردد بدنبال آن هستیم تا چگونگی اجرای بازیافت از آبهای خاکستری و نیز انرژی مصرفی در ساختمانها مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

عدم تناسب مقررات ملی ساختمان با نیازهای جامعه

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز بیان داشت: در سی و هفت سال گذشته بصورت متوسط چهل متر از ارتفاع آبهای زیرزمینی کاسته شده است از این رو باید حساسیتها را با برگزاری این گونه نمایشگاهها بالا ببریم.
غلامحسین عسگری با اشاره به فرونشست زمین در اصفهان گفت: این موضوع زلزله خاموشی بوده که توسط انسان بوجود آمده و ساختمانها و تجهیزات شهری بر اثر این بی توجهی تهدید می گردند.
اولین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی (با رویکرد محیط زیست) بیست و هفتم تا سی ام دی امسال در محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان برگزار می گردد.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ دی ۹۷
727 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0