ارتباط نامناسب دفاتر فنی و مهندسی استان آذربایجان ‌غربی با سازمان صنعت، معدن  ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی

ارتباط نامناسب دفاتر فنی و مهندسی استان آذربایجان ‌غربی با سازمان صنعت، معدن

 ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی بیان کرد: متاسفانه قانونی برای ارجاع کار از طرف سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن وتجارت به دفاتر وجود ندارد و طبق درخواست معدنکاران این کار انجام میشود که اگر این چنین بود، کمک مناسبی برای دفاتر میشد.

کد خبر: 970127010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ فروردین ۹۷ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی بیان کرد: متاسفانه قانونی برای ارجاع کار از طرف سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن وتجارت به دفاتر وجود ندارد و طبق درخواست معدنکاران این کار انجام میشود که اگر این چنین بود، کمک مناسبی برای دفاتر میشد.

ارتباط نامناسب دفاتر فنی و مهندسی استان آذربایجان ‌غربی با سازمان صنعت، معدن

ارتباط نامناسب دفاتر فنی و مهندسی استان آذربایجان ‌غربی با سازمان صنعت، معدن

ارتباط نامناسب دفاتر فنی  و مهندسی استان آذربایجان‌ غربی با سازمان صنعت، معدن

جعفرصادق اسکندری در اولین نشست دفاتر خدمات فنی مهندسی معادن استان عنوان داشت: باید در این دفاتر از گروههای باسواد و متخصص استفاده شده تا باری از دوش سازمان برداشته شود.
اسکندری با تاکید بر این که باید بنری طراحی شده که نام دفاتر فنی و مهندسی مجوزدار استان در درون سازمان صنعت، معدن و تجارت نصب گردد، گفت: در این رابطه همه ساله پنجاه طرح بهره برداری نوشته می‌ شود که بدون دخالت دفاتر مجوز دار هستند.
وی تصریح کرد: مایه خرسندی است که در سازمان نظام مهندسی معدن با جذب بیش از دو هزار نفر عضو دارای مدارک عالیه معدنی در جهت اهداف استان در حوزه معدن فعالیت داشته و مطمئناً باید در سال آتی سازمان نظام مهندسی معدن اقدام مناسب در جهت افزایش اعضا انجام دهد.
ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به این که برخی دفاتر بالای دوازده سال فعالیت میکنند مطرح کرد: این در حالیست که متاسفانه منابع طبیعی هیچگونه تعاملی با دفاتر ندارد. باید دفاتر خدمات فنی مهندسی معادن به اداره کار جهت ارائه طرحهای توجیهی روستایی و فراگیر معرفی گردند.
وی با اشاره به مشکلات مطرح گردیده از طرف نمایندگان برخی دفاتر خدمات فنی مهندسی در جهت شرکت در دوره های HSEE گفت: طبق دستورالعملهای مربوطه، تلاش‌ ها و پیگیری ‌های لازم در جهت برگزاری رایگان این دوره خواهند کرد.

ارتباط نامناسب دفاتر فنی و مهندسی استان آذربایجان ‌غربی با سازمان صنعت، معدن

اسکندری با تاکید بر این که برخی برنامه‌های آموزشی حوزه معادن ایمیدرو به سازمان نظام مهندسی معدن استان واگذار شده است، خاطر نشان ساخت: بی شک هر اندازه تشکل ها قوی تر و تخصصی ‌تر باشد کارها به سهولت پیشرفت می‌ کند.
وی به ضرورت شرکت اعضای سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان ‌غربی در طرح برنامه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) اشاره کرد و یاد آور شد: باید مسئولین فنی محدوده های اکتشافی و معادن بهره برداری در این طرح شرکت کنند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ فروردین ۹۷
985 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0