تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی خبر داد:

جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

حسین کامران بیان کرد: بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر ناشی از عدم شهرسازی مناسب و هم چنین عدم رعایت برخی مقررات و ملاحظات ترافیکی در حوزه‌های توسعه و جا نمایی پروژه‌ ها در شهرها است.

کد خبر: 960927020 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶ - ۳:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، حسین کامران بیان کرد: بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر ناشی از عدم شهرسازی مناسب و هم چنین عدم رعایت برخی مقررات و ملاحظات ترافیکی در حوزه‌های توسعه و جا نمایی پروژه‌ ها در شهرها است.جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در یازدهمین گردهمایی تخصصی حمل و نقل ترافیک که در هتل پارس مشهد برگزار گردید، عنوان داشت: در طی سال‌ های اخیر شاهد افزایش فارغ‌ التحصیلان رشته ترافیک در استان بوده‌ایم بطوریکه در سال هفتاد و چهار فقط شش نفر مهندس ترافیک در مشهد و استان داشتیم ولی اکنون صد و پنجاه نفر متخصص ترافیک در مشهد و استان داریم.
کامران بیان کرد: در سال‌ های اول ارتباط رشته ترافیک با ساختمان کوچک نگریسته می‌ شد ولی با تحول صنعت ساختمان این رشته نیز در این صنعت دارای جایگاهی خاص و ویژه شده و باید گفت که توسعه مناسب شهر را ۲ رشته شهرسازی و ترافیک سمت و سو می ‌دهند.
وی با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت ‌های شهری برای کاهش مشکلات ترافیکی گفت کرد: کشورهای پیشرفته دارای زیرساخت‌ های مختلف در حوزه حمل و نقل و حتی طرح جامع کشوری هستند ولی ما با توجه به این که یک کشور درحال‌ توسعه هستیم ترافیک شهرهای کشور یکی از موضوعات با اهمیت است.

جانمایی نا مناسب ساختمان‌ ها عامل مهم ایجاد ترافیک در شهر

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که داریم ناشی از عدم شهرسازی مناسب و هم چنین عدم رعایت برخی مقررات و ملاحظات ترافیکی در حوزه ‌های توسعه و جانمایی پروژه‌ها در شهرها است و بسیاری از ساختمان ‌ها هم چون هتل‌ ها، بیمارستان ‌ها، مدارس و رستوران به علت جانمایی نامناسب موجب ترافیک در سطح شهر می‌ شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به این که برای کاهش ترافیک و آلودگی شهرها باید هزینه سفر با خودروی شخصی افزایش یابد، افزود: از سویی باید به موضوع توسعه زیرساخت‌های حمل ‌و نقلی بخصوص حمل و نقل ریلی هم عنایت گردد.
وی در خاتمه با بیان این که مبحث بیست و سوم مقررات ملی ساختمان هم در حال گرداوری نهایی است، خاطر نشان ساخت: امیدوار هستیم با اقدامات علمی و تلاشهای مسئولین و بهره ‌گیری از تجربیات دیگر کشورها بتوانیم پاره‌ ای از مشکلات موجود در شهر مشهد را حل کنیم.
منبع : شهر فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۶
813 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0