پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو استان کردستان

آموزش ناکافی در دانشگاه ها، روند ساخت و ساز امروزی را با مشکل مواجه کرده است

نماینده هیأت مدیره در امور آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی کردستان با بیان اینکه مسؤولیت مهندسان موروثی شده است، گفت: آموزش ناکافی در دانشگاه ها، روند ساخت و ساز امروزی را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر: 8235 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵ - ۱۰:۴۱ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نماینده هیأت مدیرهدر امور آموزش و پژوهشسازمان نظام مهندسیکردستان با بیان اینکه مسؤولیت مهندسان موروثی شده است، گفت: آموزش ناکافی در دانشگاه ها، روند ساخت و ساز امروزی را با مشکل مواجه کرده است.آموزش ناکافی در دانشگاه هاروند مشکل ساخت و ساز امروزی

آموزش ناکافی در دانشگاه هاروند مشکل ساخت و ساز امروزی

سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان

آموزش ناکافی در دانشگاه هاروند مشکل ساخت و ساز امروزی

بهار راستین  در سنندج اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کردستان ۶ هزار مهندس عضو دارد که با توجه به این تعداد تقسیم وظایف در این حوزه با دخالت دیگر اصناف سردرگم و پیچیده شده است.
وی با بیان اینکه در ساخت و سازها، استانداری، شهرداری، استادکار، استاندارد و راه و شهرسازی نقش دارند، گفت: با وضع قوانین صحیح و اعمال قوانین در این زمینه همه این دستگاه ها باید با مشارکت و هماهنگی هم دخیل باشند.
نماینده هیأت مدیره در امور آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسیکردستان افزود: با توجه به دخالت ارگان های مختلف در ساخت وسازها در پایان هنگام برخورد و یا ایجاد مشکلی در حین ساخت و یا اتمام کار تنها مهندس ناظر مقصر و مورد انتقاد قرار می گیرد که این رویه صحیح نیست.
راستین در ادامه با بیان اینکه مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد در بازار وجود ندارد، گفت: با وجود همه مشکلات در این زمینه نباید تمام قصور در ساخت وسازها فقط به جریمه مهندسان منجر شود، زیرا عدم تناسب میان وظایف و جریمه های سنگین وجود ندارد.
وی از شکایت هایی به علت مصالح ساختمانی نامرغوب و بدون استاندارد، عدم وجود استادکار ماهر و آموزش دیده دارای گواهینامه پایه یک و دو ساخت و ساز در این مدت خبر داد.


نماینده هیأت مدیره در امور آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی کردستان بیان کرد: آموزش ناکافی در دانشگاه ها، روند ساخت و ساز امروزی را با مشکل مواجه کرده است.
راستین با بیان اینکه در حال حاضر مسؤولیت مهندسان موروثی شده است، افزود: در صورت قصور مهندس و مرگ همزمان وی، باید ورثه اش ضرر و زیان پیش آمده در حین ساخت وساز را تحمیل شود در صورتی که این روند وجهه خوبی ندارد.

منبع: فارس نیوز

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ بهمن ۹۵
895 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0