تبدیل رودخانه ها به مسیرهای حامل فاضلاب ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان تشکیل گردید

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت و سازها ، از تشکیل کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یک مقررات ملی ساختمان خبر داد.

کد خبر: 960807016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آبان ۹۶ - ۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت و سازها ، از تشکیل کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یک مقررات ملی ساختمان خبر داد.کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم

کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم

کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم

کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای  آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان تشکیل گردید

مهران فرصت، ضمن گرامی داشت هفته پدافند غیرعامل ، به اهمیت این مبحث در بخش عمرانی پرداخت و بیان کرد: با توجه به این که موضوع پدافند غیرعامل اقدامات غیرمسلحانه برای کاهش آسیبهای جانی و مالی جامعه در مقابل تهدیدات احتـــمالی دشمن میباشد بنابراین این دفاع در بخش عمرانی و ساختمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
فرصت گفت: اهمیت مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و تدابیر و ملاحظات ایمن سازی، مستحکم سازی در حوزه ساختمان منجر به گرداوری وابلاغ مبحث بیست و یک مقررات ملی ساختمان در سال نود و یک توسط وزارت راه و شهرسازی گردید .
وی با اشاره به اقدامات نظام مهندسی ساختمان مازندران در اجرای پدافند غیرعامل ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در راستای اجرای سياستهاي كلي نظام در بخش پدافند غير عامل و هم چنين ابلاغيه وزراي راه و شهرسازي و كشور ، در سال پیش همزمان با برگزاری کنفرانس ملی HSE ،تفاهم نامه ۳ جانبه ای با اداره کل راه و شهرسازی ، اداره کل پدافند غیرعامل استان در حوزه مسائل آموزشی بست.
وی گفت: در جهت اجرای تفاهم نامه منعقده فی ما بین نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، اداره کل راه و شهرسازی و پدافند غیرعامل استان در مورد آموزش و ترویج مبحث بیست و یک مقررات ملی ساختمان ، کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل تشکیل گردید.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مهندسان ، بررسی آئین نامه مبحث بیست و یک و ارائه نتایج به وزارت راه و شهرسازی ،تهیه بانک اطلاعاتی از اعضای سازمان که دارای تخصص یا تجارب مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل هستند و تهیه چک لیست ملاحظات پدافند غیرعامل طبق مبحث بیست و یک مقررات ملی ساختمان از برنامه های در دست اجرای این کارگروه میباشد.

کارگروه مشورتی پدافند غیرعامل در راستای آموزش و ترویج مبحث بیست و یکم


وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دست آوردهای پدافند غیرعامل در روزهای ۹ الی۱۱ آبان ماه در اداره کل ارشاد اسلامی تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور سازمانها و نهادهای مرتبط و ارائه عملکرد در سالهای اخیر ، فرصتی مغتنم در جهت اطلاع رسانی و ترویج این مهم در جامعه خواهد بود.
فرصت با اشاره به لزوم هم گرایی سازمانها و نهادهای مرتبط در ساخت و سازها اظهار داشت: لازمه اجرای کامل ضوابط و مقررات ملی ساختمان ، هم گرایی نهادهای مرتبط در حوزه ساخت و ساز است و تا زمانیکه نگاه سیستمی و فرایندی در ارائه خدمات بجامعه وجود نداشته باشد در این بخش دچار مشکل خواهیم بود .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۶
1023 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0