در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور

در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر /زمان دقیق آن معلوم نیست

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: طبق پیش بینیها هر گونه امکانی در مورد وقوع زلزله وجود دارد ولی زمان آن مشخص نیست شاید این اتفاق امروز و شاید بیست سال آینده رخ بدهد.

کد خبر: 960930005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ آذر ۹۶ - ۲:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: طبق پیش بینیها هر گونه امکانی در مورد وقوع زلزله وجود دارد ولی زمان آن مشخص نیست شاید این اتفاق امروز و شاید بیست سال آینده رخ بدهد.در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر

در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر

در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر

در کمین بودن زلزله ای با  ریشتر بالاتر /زمان دقیق آن معلوم نیست

بیژن خطیبی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور درمورد زلزله شب پیش تهران و نیز احتمال وقوع مجدد آن گفت: بر اساس علمی که وجود دارد بهیچ عنوان امکان پیش بینی زلزله و وقوع مجدد آن وجود ندارد و نمیتوان گفت که زلزله شب گذشته پیش لرزه ای برای زلزله بزرگ تر بوده است لذا علمی برای قطعیت آن وجود ندارد.
خطیبی ادامه داد: طبق پیش بینیها هر گونه امکانی درمورد وقوع زلزله وجود دارد ولی زمان آن معلوم نیست شاید این اتفاق امروز و یا بیست سال آینده رخ بدهد.
وی تصریح کرد: طبق علم زلزله شناسی و نیز آمار موجود، با توجه به این که برخی از گسلهای تهران به علت زلزله شب گذشته تحریک شدند و برخی از آن ها بیش تر از صد سال است که زلزله نداشتند امکان زلزله دور ازدسترس نخواهد بود و زلزله با ریشتر بالاتر در کمین است ولی پیش بینی زمان آن امکانپذیر نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در آغاز باید پیش گیریها را قوی تر و ساخت و سازها را ایمن تر کرد، ساختمانهایی احداث گردد که حافظ جان مردم باشد و در کنار آن مدیریت بحران را در نظر بگیرند چراکه هم اینک ایران در هر دو زمینه ضعیف است.

در کمین بودن زلزله ای با ریشتر بالاتر

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشور نقش سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای با کیفیت تر را این گونه یادآور شد: سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز موظف به نظارت بر عملکرد مهندسین خود است تا ساخت و ساز ها با کیفیت و طبق مقررات ملی صورت گیرد ولی سازمان به تنهایی قادر به کنترل کیفیت نیست و باقی ارگانها در این زمینه باید بوظایف خود عمل کنند.

منبع : ایسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب های نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۹۶
810 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0