ابطال پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی تهران ریاست سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد:

در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم

حسن قربانخانی عنوان داشت: ایران با پانصد هزار مهندس، مقام سوم جهان را به لحاظ تعداد مهندسان در اختیار دارد.

کد خبر: 961206005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۷:۵۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن قربانخانی عنوان داشت: ایران با پانصد هزار مهندس، مقام سوم جهان را به لحاظ تعداد مهندسان در اختیار دارد.

در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم

در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم

در تعداد مهندس مقام سوم  جهان را داریم

وی در آئین روز مهندس، گفت: ما امروز با پانصد هزار مهندس در سطح کشور و صد و بیست هزار مهندس در استان تهران مقام سوم را در جهان به لحاظ تعداد مهندس داریم.
در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم
قربانخانی ادامه داد: از سال هفتاد و چهار تا نود حدود یازده هزار و پانصد نفر مهندسان دارای پروانه اشتغال مهندسی در استان تهران اشتغال بکار داشتند که از سال نود تا به حال این رقم به بیش از شصت هزار نفر رسیده، یعنی مهندسان دارای پروانه اشتغال بیش از ۵ برابر شده اند.
وی با ابراز گلایه از مسوولان که توجه لازم را به جامعه مهندسان ندارند، یاد آور شد: در تهران بسیاری از ساختمان ها با تک ناظر ساخته میشود و بسیاری دیگر فاقد مجری ذی صلاح است؛ در حالیکه ما منبع خیلی ارزشمند نیروی انسانی به خصوص در بخش ساختمان داریم که باید از تجارب و تخصص آن ها در جهت ایمنی و استحکام ساختمان ها استفاده گردد.

در تعداد مهندس مقام سوم جهان را داریم

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان ساخت: اگر از ایمنی ساختمان ها اطمینان داشتیم نباید در زلزله ۵.۳ ریشتری تهران، خانه ها را ترک میکردیم. در صورتی میشود از امنیت بناها اطمینان داشت که از افراد صاحب صلاحیت در ساخت آن ها استفاده گردد.
قربانخانی با عنوان این که نباید بانک ها به ساختمان های بدون مجری ذیصلاح، تسهیلات بدهند، افزود: امیدوار هستیم روزی برسد که همکاران ما در بخش ساخت و ساز حضور فعال داشته باشند تا هم کیفیت ساختمان ها ارتقا یابد و هم اشتغال ایجاد گردد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0