در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز 5 استان اول کشور نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز ۵ استان اول کشور

سیف‌الله علی‌نیا در یازدهمین گردهمایی استانی مهندسان مکانیک استان مازندارن، با تبریک ایام الله دهه فجر بیان داشت: در 2 سال اخیر هجمه‌ های سنگینی بر نظام مهندسی استان ‌ها وارد شده است، ابلاغ تبصره 2 ماده بیست و چهار مشکلات بسیار زیادی در حوزه خدمات مهندسی برای استانها ایجاد کرده است.

کد خبر: 971111013 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ بهمن ۹۷ - ۵:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،سیف‌الله علی‌نیا در یازدهمین گردهمایی استانی مهندسان مکانیک استان مازندارن، با تبریک ایام الله دهه فجر بیان داشت: در ۲ سال اخیر هجمه‌ های سنگینی بر نظام مهندسی استان ‌ها وارد شده است، ابلاغ تبصره ۲ ماده بیست و چهار مشکلات بسیار زیادی در حوزه خدمات مهندسی برای استانها ایجاد کرده است.

در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز 5 استان اول کشور

در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز ۵ استان اول کشور

در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی  و نظارت، استان  مازندران جز ۵ استان اول کشور و در بازرسی گاز سومین استان کشور بوده است

وی ادامه داد: جامعه مهندسی بیست و دو سال فرصت داشته که آسیب شناسی از وضعیت شغلی خود داشته باشد و با مطرح شدن بحث تبصره ۲ ماده بیست و چهار مشخص گردید که مردم و ادارات پشتیبان این سازمان نبودند، مهندسان با پیگیری ‌های انجام شده سعی کردند که از حقوق خودشان دفاع کردند.
نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: كم تر از دو درصد هزينه كل ساخت مربوط به خدمات مهندسي است كه در قبال ارائه خدمات و مسئوليت مهندسان و اجراي قانون نظام مهندسي و تامين امنيت و آسايش شهروندان خیلی ناچيز است.
وی در ارتباط با وضعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: ممکن است این سئوال مطرح گردد که چرا مباحث آتشنشانی در استان رعایت نمی ‌گردد؟ در حال حاضر با تلاش‌ های انجام شده در بحث اطفا و اعلام حریق ورود پیدا کرده و اگر قرار است مسئولیت جدیدی برای مهندسان مکانیک تعریف گردد باید تعرفه جدیدی برای آنها لحاظ شود.
علی نیا تصریح کرد: البته بروکراسی اداری در این ارتباط وجود دارد که باید با پیگیری نسبت به اجرای این برنامه اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: ظرفیت مهندسان مکانیک در خارج از ساختمان نقش مهندسان مکانیک بی ‌بدیل است؛ البته بر این عقیده بوده که هیچ رشته‌ای به اندازه مهندسان مکانیک در ساخت و ساز نمی ‌تواند ظرفیت سازی کند.
عضو گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی ادامه داد: در حال حاضر قابل پذیرش نیست که ساختمانی در اثر قصور آتش بگیرد، در حالیکه مهندسان به علت نداشتن صلاحیت بازرسی نتوانسته اقدامات لازم را انجام دهند.

در بحث افزایش تعرفه صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز ۵ استان اول کشور

نایب رئیس اول سازمان خاطر نشان کرد: در بحث افزایش تعرفه در طی دو سال اخیر ای ادعا را داشته که در صلاحیت طراحی و نظارت، استان مازندران جز ۵ استان اول کشور و در بازرسی گاز سومین استان کشور بوده و در سال نود و هفت هیچ استانی حتی یک ریال افزایش تعرفه نداشته است و مازندران تنها استانی بود که با همکاری کمیته چهار نفره در این امر موفق بود.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور یادآور شد: در بحث استفاده از زباله خاکستری بحث تغییر سرفصل آموزش ارتقا پایه را در دستور کار قرار گرفته و پشنهاد لازم به شورای مرکزی ارائه گردیده است.
وی در پایان افزود: در ارتباط با خدمات نظام مهندسی مسئوولیت حقوقی خودمان را کامل بشناسیم، این که گزارش بدهند بیست و نه نفر در اثر مرگ خاموش از بین رفتند همه ما متهم هستیم؛ در بسیاری از گاز گرفتگی ‌ها لوله بخاری بالاتر از خروجی قرار دارد و باید در حوزه بازرسی گاز بصورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۷
519 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0