اهمیت به موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها استاندار زنجان بیان کرد:

اهمیت به موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها

فتح الله حقیقی _ استاندار زنجان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با عنوان این که اصل قانون را نمیتوان اصلاح کرد، گفت: اگر اشکالاتی در قوانین مشاهده میشود باید جهت اصلاح به دولت، منعکس گردد.

کد خبر: 971014004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ دی ۹۷ - ۶:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فتح الله حقیقی _ استاندار زنجان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با عنوان این که اصل قانون را نمیتوان اصلاح کرد، گفت: اگر اشکالاتی در قوانین مشاهده میشود باید جهت اصلاح به دولت، منعکس گردد.

اهمیت به موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها

اهمیت به موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها

نباید موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها در کشور سبک شمرده شود.

حقیقی ادامه داد: نشست هایی مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به معنی اینست که بخشی از وظایف دولت به استانها تفویض شده و مصوبات آن بصورت منطقی و قانونی اجرا گردد.
وی اظهار داشت: عملیاتی نشدن مصوبات، شأن برگزاری این نشست ها را کاهش میدهد.
حقیقی در مورد ارجاع نقشه های واحدهای صنعتی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت نظارت، افزود: گفتمان غالب دنیا علمی و عملیاتی است و این موضوع نیز باید بررسی و به یک گفتمان علمی و عملی تبدیل گردد.
وی افزود: چگونگی اجرای این نظارت از سازمان نظام مهندسی کشور، استعلام شده و تا زمان دریافت نتیجه، شیوه معقولی تعریف گردد تا هم نظارت از بین نرود و هم قائل به اشخاص نباشد.
استاندار زنجان تصریح کرد: مشکلاتی که برای نظام مهندسی ساختمان بوجود آمده است، با ارائه راهکارهای عملی و علمی و نیز اعمال نظارتها مرتفع شده و در سطح کشور نیز شاهد پیگیری مصوبات و آیین نامه ها در این زمینه باشیم.
حقیقی خاطر نشان کرد: ساختمان یکی از مهمترین بخشهایی است که عموم مردم با آن سر و کار دارند، بهمین خاطر معتقد هستیم نباید موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها در کشور سبک شمرده شود، چرا که بارها عواقب چنین اقداماتی را در ادوار گذشته دیده ایم و این موضوع نباید تکرار گردد.
دستور کار بعدی نشست، ارجاع نقشه های واحدهای صنعتی به سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یاد آور شد: شرکتها موظف هستند سازه هایی که میسازند را جهت نظارت و کنترل به سازمان نظام مهندسی ارجاع دهند که این کار هزینه بسیار بالایی دارد.

اهمیت به موضوع نظارت بر نحوه ساخت و سازها

ایرج احمدی گفت: به علت هزینه بالای نظارتها تقاضا می گردد شرط الزام و اضطرار ناظران از سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در پاسخ این تقاضا بیان کرد: اگر تاکید بر اجرای صحیح قانون است باید نقشه واحدهای صنعتی نیز به این سازمان ارجاع گردد و گرنه باید نظارت در ساختمانهای شهری نیز حذف گردد.
یحیی نصیرا گفت: در اینصورت باید آموزش عالی و مهندسی حذف گردد و وجود نداشته باشد که این امر معقول نیست.
نصیرا با عنوان اینکه کل هزینه نظارت واحدهای صنعتی کم تر از چهل میلیون ریال می گردد، گفت: این مبلغ در مقابل سرمایه گذاری شرکت، خیلی پایین بوده و بهتر است نقشه واحدهای صنعتی جهت نظارت و کنترل ایمنی و جلوگیری از تبعات بعدی به این سازمان، ارجاع گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ دی ۹۷
693 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0