نشست پروژه سیماک

اجرا و توسعه پروژه “سیماک” در دستور کار صندوق مشترک

نشست پروژه سیماک با حضور مجید اسماعیلیان، مدیر عامل صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها، تنی چند از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و مدیران طرح ملی سیماک برگزار گردید.

کد خبر: 191027004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ آبان ۹۸ - ۱۰:۳۶ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست پروژه سیماک با حضور مجید اسماعیلیان، مدیر عامل صندوق مشترک سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استانها، تنی چند از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و مدیران طرح ملی سیماک برگزار گردید.

اجرا و توسعه پروژه “سیماک” در دستور کار صندوق مشترک

اجرا و توسعه پروژه “سیماک”  در دستور کار صندوق مشترک

در این نشست، که با هدف وحدت رویه نظام مهندسی استان‌ها تشکیل گردید، ضمن بیان ویژگی‌های بنیه نرم افزاری سازمان نظام مهندسی گیلان بعنوان پایلوت سامانه سیماک، در باره توسعه همکاری سایر استانها در این طرح بحث و تبادل نظر گردید.

در این نشست، که بعد از انجام بازدیدهای از عملکرد دستگاههای اجرایی استان گیلان در ارتباط با طرح سیماک برگزار گردید، مذاکراتی در مورد ایجاد بستر مناسب به منظور ارسال گزارشات مهندسان در سامانه سیماک و پررنگ شدن نقش دفاتر مهندسی  بمنظور ارائه مجوزهای لازم در راستای صدور پروانه ساختمانی صورت گرفت.

به گفته اسماعیلیان، سامانه یک‌پارچه مدیریت املاک کشور که به اختصار “سیماک”  نامیده میشود یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که به کمک آن تمامی استعلامهای مورد نیاز املاک در دستگاه‌ های اجرایی بصورت الکترونیکی بر بستر IT  انجام می گردد.

ضوابط فنی برای تهیه نقشه های عرصه املاک توسط مهندسین نقشه بردار در چارچوب نظام نامه و استفاده از مهندسین ذی صلاح و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان مرجع تخصصی از جمله موارد مورد پی‌گیری در این طرح است.

در این جلسه، دو طرف در مورد تبادل اطلاعات بصورت پرتال اعلام آمادگی کردند.

امکان پیاده سازی سامانه یک‌پارچه داده ها و بررسی وجود سابقه نقشه جهت پرهیز از دوباره کاری از موارد مهم طرح شده در این نشست بود. هم‌چنین ارجاع، کنترل نظارت، بازرسی و فرآیند تهیه نقشه یک‌پارچه در سامانه سیماک مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ملی پروژه سیماک ضمن بیان مزایای این سامانه از جمله شفاف سازی، سلامت روند اداری، حذف کاغذ و حذف مراجعه حضوری در حوزه ملک اظهار امیدواری کردند که در آینده نه چندان دور، سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها از مزایای این طرح بهره مند شوند.

صندوق مشترک بعنوان یک بنگاه اقتصادی مشترک سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها، پی‌گیری اجرا و توسعه این طرح را در دستور کار قرار داده است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۹۸
708 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0