اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان خراسان‌ شمالی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌ شمالی

اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان خراسان‌ شمالی بعد از وقوع زمین لرزه

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌ شمالی از اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان‌ های این استان بعد از وقوع زمین لرزه سال گذشته خبر داد.

کد خبر: 970223003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ - ۱۱:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان‌ شمالی از اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان‌ های این استان بعد از وقوع زمین لرزه سال گذشته خبر داد.

اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان خراسان‌ شمالی


اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان خراسان‌ شمالی

اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان  خراسان‌ شمالی بعد از وقوع زمین لرزه

«علی‌اکبر رمضانی» با اشاره به این‌ که بیش تر منازل شهر بجنورد بر اثر زلزله ۵٫۷ ریشتری بیست وسوم اردی بشهت سال گذشته در حوزه غیر سازه‌ای دچار خسارت شد، بیان کرد: بر اثر این زلزله به سازه ساختمان‌ ها آسیبی وارد نشد و بعد از آن کمیته‌ای برگزار گردید و جزئیات اجرایی مربوط به اتصال اجرای میان قاب‌ ها در چندین حالت تعریف شد که باید در ساختمان‌ های شهر بجنورد اجرایی گردد.
رمضانی با عنوان این ‌که از تیر ماه سال گذشته در همه نقشه‌ های ساختمان موضوع اتصالات میان قاب و قاب ‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: بعد از آن حدود چهارصد بازدید از ساختمان ‌ها نیز انجام شد که این دستورالعمل  در چه سطحی اجرایی گردیده است و اگر اجرایی نشده است تذکرات لازم داده شود.
وی در ادامه به دغدغه خرید مصالح مستعمل ساختمان ‌سازی از طرف مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی این نگرانی وجود دارد که مردم بسوی خرید مصالح ساختمانی مستعمل پیش روند.
ریاست سازمان استان تصریح کرد: علاوه‌ بر آن یکی دیگر از عواملی که سبب شده تا مردم بسوی این امر پیش روند آنست که آن‌ ها تصور می‌ کنند این مصالح خواص خود را از دست نداده است این در حالیست که مصالح ساختمانی بعد از گذشت مدتی هم‌ چنین استفاده، خواص خود را از دست داده است.
وی ادامه داد: زیاد شدن شمار مصالح فروشی‌ های ساختمان مستعمل نیز گواه بر این امر است که مردم آن را خریداری می ‌کنند و این موضوع با توجه به این‌ که خراسان‌ شمالی استانی لرزه‌خیز است و تا له حال بر اثر وقوع آن آسیب‌ های جدی نیز به استان وارد شده است، جای نگرانی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: از طرف دیگر باید بطور جدی جلوی عرضه مصالح بی‌کیفیت در استان گرفته شود و در این زمینه باید سازمان صنعت، معدن و تجارت و استاندارد بطور جدی ورود پیدا کنند.

اجرای دستورالعمل میان قاب در ساختمان ‌های استان خراسان‌ شمالی

وی در پاسخ به این سوال که خراسان‌شمالی استانی لرزه‌خیز است بنابراین ساخت منزل با سازه فلزی بهتر است و یا بتنی گفت: از آن جایی ‌که فلز در کارخانه کنترل کیفیت می‌ شود، مباحث جوش آن در کارگاه ساختمان ‌سازی با دقت باید انجام شود ولی در ساختمان‌ هایی که سازه آن بتن است باید با آرماتوربند، بتن‌ ریز ماهر و … سر و کار داشته باشیم و این مسائل مورد کنترل قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان ‌شمالی با عنوان این‌ که ساخت منزل با سازه فلزی و یا بتنی هیچ فرقی ندارد و فقط در هر دو سازه باید موضوع کنترل کیفیت بطور جدی مورد توجه قرار گیرد، عنوان داشت: در حال حاضر نود درصد ساخت و ساز در خراسان‌ شمالی با بتن انجام شده است که بر اثر زمین لرزه سال گذشته به سازه این ساختمان‌ ها آسیبی وارد نشد.
رمضانی، وجود و تربیت کارگران ماهر را از دیگر دغدغه ‌های این استان دانست و افزود: یکی از الزامات هر کارگاهی وجود کارگران ماهر و به روز است و باید آموزش مستمر و دوره‌ای برای این افراد انجام گردد.
به گفته وی، در حال حاضر شمار مهندسان ساختمان بیش از تکنسین‌ ها شده است.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۷
771 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0