ادامه مجمع عمومی نوبت دوم استان اصفهان

اجرای اهداف توسعه پایدار با برگزاری کارگاه های تخصصی غیر حضوری (مجازی)

توسعه پایدار یا Sustainable Development در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست است هدف غایی توسعه پایدار، برقراری تعادل بین سه رکن محیط ­زیست، اقتصاد و جامعه است.

کد خبر: 8056 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ بهمن ۹۵ - ۲:۰۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،توسعه پایدار یا Sustainable Development در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست است هدف غایی توسعه پایدار، برقراری تعادل بین سه رکن محیط ­زیست، اقتصاد و جامعه است.اجرای اهداف توسعه پایدار با برگزاری کارگاه های تخصصی

اجرای اهداف توسعه پایدار با برگزاری کارگاه های تخصصی

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

اجرای اهداف توسعه پایدار با برگزاری کارگاه های تخصصی

در حقیقت توسعه پایدار تنها بر جنبه زیست محیطی تمرکز ندارد بلکه به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی آن هم توجه می‌کند. توسعه پایدار محل تلاقی جامعه، اقتصاد و محیط زیست است.

در این راستا و همزمان با برگزاری چهارمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان مورخ  ۲۴ تا ۲۵ بهمن ماه در مشهد مقدس، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با همکاری دبیرخانه دائمی همایش و اداره کل راه و شهرسازی اقدام به برگزاری همزمان برخی از کارگاه های همایش مذکور به صورت مجازی در شهر اصفهان نموده است.

برگزاری دوره های مذکور به صورت مجازی خود گامی بزرگ در راستای اهداف بلند مدت توسعه پایدار می باشد که می توان از مهم ترین آنها به کاهش ردپای کربنی ناشی از سفر و همچنین می توان به مواردی چون کاهش کربن و گازهای معادل آن در سفرهای هوایی، جاده ای و ریلی اشاره نمود:

هوایی: مقدار گاز دی اکسید کربن و سایر گازهای معادل دی اکسید کربن به ازای هر مسافر برای پروازهای کمتر از ۴۶۳ کیلومتر، ۲۵۷ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر و ۲۵۹ گرم بر کیلومتر سایر گازهای معادل دی اکسید کربن گزارش شده است.

جاده‌ای: در حمل‌ونقل جاده‌ای، میزان انتشار این گازها به ازای هر مسافر معادل ۱۰۹ گرم در هر کیلومتر محاسبه شده است. ریلی: مقدار دی اکسید کربن معادل متصاعدشده توسط صنعت ریلی ۱۱۶/ ۰ کیلوگرم به ازای هر مسافر در یک کیلومتر بوده است.

از سایر مزایای حضور درکارگاه به صورت مجازی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. حضور در اين کارگاه ها و قبولي در آزمون و اخذ گواهينامه به منزله يك درس از دوره هاي آموزشي ارتقا پايه محسوب مي شود.
  2. کاهش در هزینه های رفت و آمد شهری و بین شهری
  3. مدیریت زمان
  4. فراهم آوردن شرایط بهرمندی حداکثری متقاضیان در استان اصفهان
  5. کاهش رد‌پای‌کربنی سفر در جهت توسعه پایدار

لذا از علاقمند جهت ثبت نام در کارگاه های مجازی دعوت می گردد  با واحد آموزش سازمان (۳۴۵۹۳۴۱۷ – داخلی ۱۴۰) تماس حاصل فرمایند.

منبع: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۵
949 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0