اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان ‌ها در شیراز معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق شیراز

اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان ‌ها در شیراز

،معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق شیراز بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با هماهنگی و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شرکت توزیع نیروی برق فارس شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان را تا پایان سال جاری اجرایی خواهد کرد.

کد خبر: 970919010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آذر ۹۷ - ۱:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق شیراز بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با هماهنگی و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شرکت توزیع نیروی برق فارس شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان را تا پایان سال جاری اجرایی خواهد کرد.

اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان ‌ها در شیراز

اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان ‌ها در شیراز

اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی  ساختمان ‌ها در شیراز

 

حسین صالحی با عنوان این که طرف ‌های تفاهم برای اجرای این شیوه نامه در حال انجام اقدامات جدی و موثری برای اجرای نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ ها هستند، ادامه داد: در این شیوه نامه ناظران تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ ها موظف به کنترل دقیق مواردی خواهند بود که مستقیما در ایمنی حین انجام کار و بعد از تکمیل ساختمان تاثیر مستقیم داشته و سبب حفظ جان بسیاری از کارگران، عوامل ساخت و ساز و نهایتاً ساکنین و شهروندان می گردد.

صالحی با اشاره به برگزاری نشستی برای اجرایی شدن این شیوه نامه، افزود: این نشست با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و تعدادی از مدیران و کارشناسان ذی ربط حضور داشتند و طی آن در مورد روند اجرایی بحث و تبادل نظر گردید.

وی تصریح کرد:

شرکت توزیع نیروی برق شیراز به عنوان یکی از شرکت‌ های پیشرو برای اجرایی کردن این شیوه نامه، اقدامات اساسی در این مورد انجام داده که گرداوری دستورالعمل اجرایی، تهیه روند انجام کار و سرفصل‌ های آموزشی ناظران دارای صلاحیت کار در این حوزه از این اقدامات است.

این مقام مسئول اظهار داشت: با اجرایی شدن این شیوه نامه، سازندگان ساختمان‌ ها موظف به رعایت دقیق اصول ایمنی حین کار و بعد از کار بوده که در واقع تضمینی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه جانی و مالی است. کنترل و رعایت حریم شبکه های برق، اجرای سیستم زمین مناسب، استفاده از کلید محافظ جان و غیره جزو الزامات این شیوه نامه است.

اجرای شیوه نامه نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان ‌ها در شیراز

صالحی خاطر نشان ساخت: مالکان و سازندگان ساختمان‌ ها در بدو کار در روند خرید انشعاب برق قرار گرفته و این موضوع سبب جلوگیری از بروز مشکل، سردرگمی و یا طولانی شدن فرآیند اخذ انشعاب برق  برای آن ها و ساکنان در آینده خواهد شد .

وی یاد آور شد: شیوه نامه اجرایی نظارت بر تاسیسات الکتریکی ساختمان‌ ها، تفاهم سه جانبه وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کل کشور بوده که اجرایی شدن آن مستلزم گرداوری دقیق دستورالعمل و آموزش موثر ناظران و مهندسین دارای پروانه اشتغال به کار است؛ این مهم در دستورکار شرکت های توزیع نیروی برق شیراز و استان فارس و نیز سازمان نظام مهندسی فارس قرار گرفته است.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۷
720 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0