اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز اجرایی می‌ گردد.

کد خبر: 980305001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ خرداد ۹۸ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز اجرایی می‌ گردد.

اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز

اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز

اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز

فرهاد غلامی در جلسه خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز با موضوع سازندگان دارای صلاحیت یا مجری ذی صلاح در استان البرز برگزار گردید، تصریح کرد: براساس قانون برای ساخت و ساز باید از مجریان که دارای صلاحیت هستند استفاده کرد.

غلامی ادامه داد: طبق نقشه‌های اجرایی ساختمان باید خریدار آن ملک بعد از مشاهده نقشه بداند که ساختمانی که خریده است تنها ظاهر آن نیست، سرمایه گذارانی که کیفیت بهتری در ساخت و ساز دارند از این موضوع استقبال می ‌کنند، دفترچه اطلاعات، اطلاعاتی جزیی از مواد و مصالح مورد استفاده در ساختمان را نشان می ‌دهد.

وی با عنوان این که مجری ساختمان باید بصورت تمام وقت در ساختمان حضور داشته باشند، گفت: در صورتیکه ملکی توسط مجری ذی صلاح احداث گردد از سوانح جلوگیری شده و در زمان گودبرداری و عملیات عمرانی از ایجاد خسارت جانی و مالی جلوگیری می ‌کنند، مجری ذی صلاح از تمام این اتفاقات جلوگیری می ‌کند و مسئولیت کار را می پذیرد، میتوان برای ساختمان ‌ها بیمه تضمین کیفیت در نظر گرفته شود و تمام اتفاقات در ساختمان مشمول بیمه می‌ شود، بیمه تضمین کیفیت برای ساختمان هزینه نیست و سرمایه گذاری برای رفاه ساکنان این مجموعه‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با عنوان این که ساختمان‌ها باید توسط مجری ذی صلاح احداث گردد، افزود: مردم باید مطالبه کنند که ساختمان توسط سازندگان دارای صلاحیت احداث گردد.

اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای در استان البرز

غلامی با اشاره به این که تفاهم ۳ جانبه‌ای بین نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری کرج منعقد می گردد، اظهار داشت: کنترل و نظارت در ساخت و ساز توسط این ۳ دستگاه انجام می گردد، از این پس در ساختمان‌هایی که احداث می گردد از کارگران ماهر و دارای مجوز فنی و حرفه‌ای استفاده می‌ گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با عنوان این که در کمیسیون ماده ۵ استان البرز اجرا و ساخت ساختمان تک نقشه‌ای اجرایی می‌ گردد و موضوع دونقطه‌ای دیگر قابلیت اجرایی ندارد، مطرح کرد: به ساختمان هایی که بدون حضور مجری احداث می گردد و تخلف هم داشته باشد شهرداری کرج مجوز پایان کار صادر نمی ‌کند، شهرداری با کار کارشناسی برای این موضوع پیشنهاد داده و در کمیسیون ماده ۵ هم تصویب شده و با این تفاهم موضوع عدم صدور پایان کار و در نظر گرفتن عدم حضور ناظر و تخلف آن مورد توجه قرار می‌ گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و ساز با هرگونه تخلفی که مربوط به سازمان نظام مهندسی باشد برخورد می‌ گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي معماری-اجرا ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۹۸
792 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0