ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است

ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است

ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است ، که به یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایمنی در این حوزه تبدیل شده است

کد خبر: 010417004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ تیر ۰۱ - ۵:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است ، که به یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایمنی در این حوزه تبدیل شده است

ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است

ایمان سریری: برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی بیان کرد:
برق گرفتگی مهم‌ترین چالش ایمنی در حوزه ساختمان است
ایمان سریری اظهار داشت: برق گرفتگی یکی از پرتکرارترین حوادث در حوزه برق ساختمان است که به یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایمنی در این حوزه تبدیل شده است.
برق گرفتگی
وی در حاشیه نمایشگاه صنعت برق و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: پس از برق گرفتگی، به ترتیب حریق، سوختن تجهیزات و قطع برق عمده ترین خطرهای حوزه برق ساختمان است.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی ادامه داد: بهترین راه حل برای کاهش حوادث در این حوزه، اصلاح اتصالات سست و بررسی دوره ای سیستم برق کشی ساختمان است که برطرف کردن آن می تواند حوادث را حدود بیست درصد حوادث کاهش دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر مواد یاد شده، بهره مندی از مصالح استاندارد و استفاده از سیم و کابلهای روکش دار نیز در افزایش طول عمر مفید سیستم برق کشی ساختمان بسیار حائز اهمیت است که وظیفه خطیر آن برعهده ناظران ساختمانهای در حال ساخت است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات مهندسان ناظر برق در سازمان نظام مهندسی استان گفت: در چند سال اخیر روند جذب مهندسان ناظر کم شده است که علل مختلفی دارد. از سوی دیگر افزایش تعهدات و کاهش حق الزحمه نیز انگیزه مهندسان را برای فعالیت در این حوزه کاهش داده است.
نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد شروع به کار کرد و تا هفدهم تیرماه دایر است.
منبع: قدس آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۱
269 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0