برگزاری ششصد دوره آموزشی برای مدیران معادن بخش خصوصی ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ساختمان استان خراسان رضوی بیان داشت:

شناسنامه ‌دار کردن معادن راه اصلی جلوگیری از خام‌ فروشی

حبیب الله ترشیزیان گفت: اگر بتوانیم برای تمام معادن استان شناسنامه تهیه کنیم گام مثبتی در راستای جلوگیری از خام فروشی معدنی انجام داده‌ایم.

کد خبر: 971023002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ دی ۹۷ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حبیب الله ترشیزیان گفت: اگر بتوانیم برای تمام معادن استان شناسنامه تهیه کنیم گام مثبتی در راستای جلوگیری از خام فروشی معدنی انجام داده‌ایم.

شناسنامه ‌دار کردن معادن راه اصلی جلوگیری از خام‌ فروشی

شناسنامه ‌دار کردن معادن راه اصلی جلوگیری از خام‌ فروشی

شناسنامه ‌دار کردن  معادن راه اصلی جلوگیری از خام‌ فروشی است

وی در نشست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی استان، ادامه داد: تشکل‌ ها بعنوان بازوی بخش خصوصی نقش بسزایی در راستای ساماندهی و توسعه حوزه تخصصی خود دارند.
ترشیزیان تصریح کرد: تشکل ‌های بخش خصوصی همواره وظیفه دارند که یک همگرایی ملی ایجاد کنند تا به یک وحدت اقتصادی دست پیدا کنیم.
وی با تاکید بر این که شکل ‌گیری تشکل ‌ها در حوزه تخصصی امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: نظام مهندسی معدن و بخشی از اتاق در حوزه معادن فعالیت دارند و باید این همگرایی بیش از گذشته تقویت گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه استاندار جدید نیز تمایل جدی برای حمایت از بخش خصوصی از خود نشان دادند و انتظار می‌ رود که دولت براساس قوانین فضای کسب و کار از تمامی تقسیماتی که می ‌خواهد در حوزه معدن و صنایع معدنی اخذ کند، با بخش خصوصی هماهنگ باشد.
ترشیزیان یاد آور شد: برای انسجام تشکل‌ ها باید حوزه کار مشترک ما اولویت‌ بندی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی اضافه کرد: یک موضوع مهمی که سازمان ما بدنبال آن است، بحث شناسنامه‌دار کردن فرآوری معادن استان است. اگر بتوانیم برای تمام معادن استان شناسنامه تهیه کنیم گام مثبتی در راستای جلوگیری از خام فروشی معدنی انجام داده‌ایم.

شناسنامه ‌دار کردن معادن راه اصلی جلوگیری از خام‌ فروشی

در ادامه نیز حسین حسین‌زاده، ریاست انجمن تخصصی معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی، گفت: یکی از مواردی که در حوزه معدن مهم این است که باید موارد مطرح شده در نشست ها مورد پیگیری جدی واقع شود.
حسین زاده ادامه داد: در سال نود و شش تفاهم‌نامه‌ای در زمینه معدن با کمیسیون صنایع و معادن و شورای گفتگو بخش خصوصی منعقد گردید، در این تفاهم‌ نامه مهم ‌ترین مطالب و مشکلات حول معادن مطرح گردید.
وی خاطر نشان کرد: اگر به بندهای این تفاهم ‌نامه عمل کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، چراغ راهکار همه مشکلات داشتن نقشه راه است و باید به این امر توجه لازم صورت پذیرد.

منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۹۷
753 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0