چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی مریوانی، دبیر کمیسیون

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، دستور کار کمیسیون نظام فنی و اجرایی

کمیسیون نظام فنی و اجرایی شورای مرکزی روز چهاردهم آبان تشکیل نشست داد و برای گرداوری پیش نویس ماده نود و هفت آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی به بررسی و رایزنی پرداخت.

کد خبر: 191107016 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ آبان ۹۸ - ۱:۲۶ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کمیسیون نظام فنی و اجرایی شورای مرکزی روز چهاردهم آبان تشکیل نشست داد و برای گرداوری پیش نویس ماده نود و هفت آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی به بررسی و رایزنی پرداخت.

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی

چگونگی رسیدگی به تخلفات  شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی، دستور کار کمیسیون نظام فنی و اجرایی

به گفته مریوانی، دبیر کمیسیون براساس ماده هشتاد و پنج آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، رسیدگی به تخلفات حرفه ای، انضباطی و انتظامی دارندگان پروانه اشتغال در هر استان بعهده شورای انتظامی استان است و با توجه به این که انجام هرگونه خدمات آزمایشگاهی اعم از ژئوتکنیک، مصالح ساختمانی ،بتن، جوش و …. مستلزم داشتن پروانه اشتغال از وزارت راه و شهرسازی و عضویت در سازمان استان است، رسیدگی به هر گونه مشکلات و تخلفات شرکت‌ ها بعهده شورای انتظامی استان است.

کمیسیون نظام فنی و اجرایی در بحث فرایند رسیدگی به تخلفات و تطبیق آن با ماده نود و یک آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پیشنهاد کرد:

اخذ شکایت از اشخاص حقیقی و یا حقوقی مربوط به شرکتهای خدمات آزمایشگاهی به روال معمول توسط دبیرخانه شورای انتظامی استان انجام و نظر شورا براساس روال قانونی با استفاده از نظرات کارشناسان و کمیسیونهای تخصصی طبق تبصره دوم ماده هشتاد و هفت آیین نامه اجرایی اعلام شود.

چگونگی رسیدگی به تخلفات شرکتهای خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفی

طبق این پیشنهاد، نوع محکومیت براساس جدولی بعنوان تبصره سه که در سی و شش بند تنظیم شده و با بندهای ماده نود و یک (آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) تطبیق و اعلام می شود.

به گفته مریوانی، دستورالعمل پیشنهادی پس از ارجاع به کمیسیون لوایح و حقوقی شورای مرکزی و دریافت نظرات اصلاحیه کمیسیون، در نشست آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۹۸
751 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0