توقف احداث صد برج در تهران عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم؟

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد انتشار گزارش هیات ویژهبررسی حادثه ساختمان پلاسکو به ارتقای کیفیتساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها در کشور کمک کند.

کد خبر: 7374 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ بهمن ۹۵ - ۱۰:۲۳ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد انتشار گزارش هیات ویژهبررسی حادثه ساختمان پلاسکو به ارتقای کیفیتساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها در کشور کمک کند.چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم

چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم

چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم

چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد انتشار گزارش هیات ویژهبررسی حادثه ساختمان پلاسکو به ارتقای کیفیت ساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها در کشور کمک کند.
بیژن خطیبی افزود: کشور ما از نظر قوانین و مقررات در زمینه ساخت وساز کمبودی ندارد اما بیشترین مشکل در اجرای این ضوابط و مقررات است.
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت ۸ صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ۱۵ طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت. عملیات آواربرداری ۱۰ روز به طول انجامید.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران که یک هفته به عنوان نماینده این سازمان در محل ساختمان پلاسکو حضور داشت، تصریح کرد: با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان باید مسئول نگهداری ساختمان با کمک بازرسان سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور گزارشی از وضعیت ساختمان خود ارایه کنند که اگر این امر در مورد ساختمان پلاسکو اتفاق می افتاد شاهد این حادثه اسفناک در تهران نبودیم.


وی تاکید کرد مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان با وجود ابلاغ از سال ۱۳۹۲ تاکنون در ساختمان ها اجرا نشده است.
خطیبی افزود: طبق مبحث ۲۲ هر ساختمانی که به بهره برداری برسد باید تعمیر و نگهداری آن بلافاصله آغاز شود و همه ساختمان های نو و قدیمی باید به دقت این مبحث را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه ما حاضر نیستیم ابتدا برای نگهداری ساختمان ها هزینه کنیم تا از بروز حوادث دردناک در ساختمان ها جلوگیری کنیم

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۹۵
928 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0