مسکن، اولویت مهم کشور ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

مسکن، اولویت مهم کشور

ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مسکن اولویت مهم کشور از منظر اشتغال، مسائل اجتماعی و روانی است، درخواست کرد که موضوع مسکن در شلوغی کار وزارت‌خانه در اولویت دوم یا سوم قرار نگیرد.

کد خبر: 980307003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ خرداد ۹۸ - ۱۰:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مسکن اولویت مهم کشور از منظر اشتغال، مسائل اجتماعی و روانی است، درخواست کرد که موضوع مسکن در شلوغی کار وزارت‌خانه در اولویت دوم یا سوم قرار نگیرد.

مسکن، اولویت مهم کشور

مسکن، اولویت مهم کشور

مسکن اولویت مهم  کشور است

رضایی کوچی گفت: برگزاری هر ۱ یا ۲ هفته نشست، با حضور وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، نشان می ‌دهد که این وزارت‌خانه خود نیز بر اولویت مسکن واقف است.
وی با اشاره به طرح اقدام ملی برای عرضه مسکن که وزارت راه و شهرسازی برای ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی دنبال می‌ کند، افزود: برنامه خوبی طراحی شده و می ‌تواند به تحرک مسکن و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر گردد. لذا لازم است که این برنامه هر چه زودتر عملیاتی گردد. شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای عملیاتی شدن این طرح فعالیت بیش ‌تری داشته باشند.
رضایی کوچی به لزوم تخصیص زمین ‌های دولتی برای تولید مسکن اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تخصیص زمین ‌هایی که در اختیار دستگاه‌ های مختلف دولتی است و رییس جمهور نیز در بخش‌نامه‌هایی بر واگذاری آن‌ ها تاکید کرده را پی‌گیری کند.
وی در ادامه با ابراز خشنودی از افزایش سقف تسهیلات مسکن تصریح کرد: تسهیلات بانکی در حوزه مسکن باید باز هم افزایش پیدا کند و متناسب با قیمت مسکن گردد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هفته اول بعد از تعطیلات، مجلس وضعیت مسکن را در جلسه ای با حضور رییس مجلس، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور بررسی خواهد کرد، ادامه داد: تولید مسکن نمی‌ تواند تنها به عهده وزارت راه و شهرسازی باشد و باید از تمام دستگاه‌ ها برای تولید مسکن استفاده گردد. بدنه دولت و بانک ‌ها نیز باید همکاری کنند تا مسکن از این وضعیت خارج گردد.

ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای ۲ تا ۳ ماه دیگر که اوج نقل و انتقالات مسکن از راه می ‌رسد، برنامه ریزی گردد. قیمت مسکن باید پایه و مبنای منظقی داشته باشد.
در این هم‌اندیشی که معاونان حوزه‌های مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرهای جدید، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اعضای کمیسیون عمران مجلس حاضر بودند، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که مسکن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و هم‌چنین ساماندهی بازار اجاره بها از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: مسکن به لحاظ ساختاری نیمی از وزارت‌خانه بزرگ راه و شهرسازی است و در مورد رونق دادن به بازار مسکن، وزارتخانه با حمایت دولت و هم‌چنین مجلس، برنامه های جامعی را در دستور کار دارد.

مسکن، اولویت مهم کشور

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از طرف سازمان ملی زمین و مسکن به استان ‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا زمین‌ های رایگان را برای اجرای طرح اقدام ملی شناسایی و معرفی کنند که این کار انجام شده است.
اسلامی گفت: در تلاش هستیم تا راه‌کارهایی را عملیاتی و اجرایی کنیم که نقدینگی به بخش مسکن، تزریق و در این حوزه، سرمایه گذاری گردد.
وی تصریح کرد: برنامه های بازآفرینی شهری در مورد ساخت صد هزار واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری، هم‌چنین برنامه شهرهای جدید در ساخت دویست هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و برنامه بنیاد مسکن برای ساخت صد هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر تهیه شده اند و بخشی از قراردادهای ساخت آن ها آماده و برخی نیز به بهره برداری رسیده اند.
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: هم اکنون صدور پروانه ساختمان کاهش پیدا کرده است که باید کاری کنیم تا روند صدور از حالت فوق خارج گردد.
وی در بخشی از اظهارات خود به تورم اقتصادی و تهاجمی که به اقتصاد ایران شده و آمریکاییها بر آن محکم می ‌کوبند، ‌ اشاره کرد و افزود: سقوط ارزش پول مردم را ناگزیر کرده تا پول و نقدینگی خود را به سمت تبدیل به کالاهای مختلف ببرند. باید کاری کنیم که در برنامه رونق دادن به بازار مسکن، اقشار متوسط و افرادی که مستاجر هستند، لطمه نبینند. بهمین علت باید صبورانه و عاقلانه رفتار کنیم.
لازم به ذکر است، در این نشست، ضمن ارایه برنامه ها و راه‌کارهای کلان وزارت خانه راه و شهرسازی در رونق دادن به بازار مسکن، اعضای کمیسیون عمران مجلس به ارایه پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه نظام مهندسی مکانیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۸
533 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0